Nu de temperaturen stijgen en de zomer in aantocht is, groeit ook de vraag naar sappen en natuurlijke dranken, zoals naar het pure biologische kokoswater van Genuine Coconut. Deze verfrissende, smaakvolle drank wint in rap tempo terrein op de wereldwijde markt. Het is 's werelds eerste kokoswater dat het biokeurmerk draagt en is innovatief verpakt zodat de consument het pure onbewerkte product direct uit de kokosnoot kan drinken.
"Dit is te danken aan het gebruiksgemak van dit product dat eenvoudig te consumeren is, en door zijn maat omdat het minder ruimte in het winkelschap inneemt dan gewone kokosnoten. Dit product onderscheidt zich op de markt door zijn unieke ontwerp en fairtrade-keurmerk. Andere merken brengen hun kokoswater veelal in plastic flessen of kartonnen pakken op de markt."
Voor de productie gebruikt Genuine Coconut het ras NAM HOM uit Thailand, wat algemeen beschouwd wordt als het beste kokosras ter wereld. De vrucht heeft een kenmerkende zoete smaak en bloemig aroma. "We hebben afspraken met Thaise producenten gemaakt die ons verse biologische kokosnoten leveren die we in Spanje verder verwerken," legt Amorós uit.
Het kokoswater is verpakt in de gepelde koksonoot zelf en voorzien van een rietje. De Genuine Coconut merknaam is op de bast gelaserd en de noot is voorzien van een biologisch afbreekbare treklip, vervaardigd uit hergebruikt kokosvezel, zodat hij eenvoudig te openen is. Hierdoor blijft het kokoswater 100% hygiënisch bewaard. Het kartonnen steuntje aan de onderzijde is eveneens biologisch afbreekbaar.
Genuine Coconut kwam in 2015 voor het eerst op de markt in Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Sindsdien is de populariteit van het kokoswater enorm gegroeid, wat mede te danken is aan het feit dat het product de Fruit Logitica Innovation Award 2016 in de wacht wist te slepen. De kokosnoten worden inmiddels in 25 landen verkocht, in Europa maar ook in het Midden-Oosten, in landen als Dubai, Saoedie-Arabië, Turkije en Iran.
"Dit jaar zullen we voor het eerst de Amerikaanse en Canadese markt betreden. De Verenigde Staten zijn wereldwijd de grootste afzetmarkt voor kokoswater. Consumententrends vinden hier vaak hun oorsprong en bereiken in een later stadium ook de Europese markt. Het openen van deze markt is dan ook een belangrijke stap voor ons om ons bedrijf verder uit te kunnen blijven breiden," vertelt Amorós tot slot.