Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Herpositionering Ambrosia appelen Amerikaanse markt

"We verwachten onze volumes Ambrosia de komende zeven tot negen jaar met 150% te vergroten," vertelt Chris Pollock van BC Tree Fruits Cooperative. Dit jaar zal de coƶperatie zo'n 600.000 dozen (van 18 kilo) oogsten en de komende jaren zal dit aantal groeien naar 1,2 tot 1,3 miljoen. "Met dit in het achterhoofd willen we er zeker van zijn dat het ras succesvol blijft, niet alleen voor de retailafzet maar ook voor onze telers," voegt Pollock er aan toe. "We willen dat deze appel tot onze premiumrassen blijft behoren en daarom hebben we ervoor gekozen om dit ras een nieuwe merkidentiteit voor Amerikaanse markt te geven."



Focusgroepen met fijnproevers
Dit voorjaar is BC Tree Fruits gestart met de herpositionering via focusgroepen bestaande uit fijnproevers in Los Angeles, Seattle en Vancouver. "We hebben hen gevraagd de appel op alle aspecten te beoordelen, van haar textuur tot de externe kenmerken en smaak, zonder hen te vertellen wat zij proefden. We hebben Ambrosia en een ander ras ook blind laten proeven. Op elke markt waren er twee focusgroepen die uit verschillende bevolkingsgroepen waren samengesteld. "Het was heel leuk om te zien. De 'foodies' kwamen met allerlei beschrijvingen voor Ambrosia. We hadden de deelnemers gevraagd woorden als 'knapperig', 'sappig' en 'zoet' te vermijden en hebben op deze manier veel goede inbreng ontvangen."

Terug naar het oorspronkelijke ras
"De focusgroepen hebben voortgebracht wat we nu hebben. We hebben echt het idee dat we een goede karakterisering van het ras hebben: fris en vrouwelijk. Uit de feedback kwam naar voren dat de smaak en externe kwaliteit van de appel als vrouwelijk ervaren worden en we wilden hierop inhaken bij het herpositioneren van het merk," vervolgt Pollock. In het logo is de 'o' vervangen door een tweekleurige appel, die refereert aan dit kenmerk van het ras. De 'blos' van Ambrosia kan wereldwijd verschillen maar Pollock denkt dat Canada hiermee in het voordeel is omdat het ras hier zijn oorsprong heeft. "De kleuring van onze Ambrosia appelen onderstrepen de authenticiteit van het ras."




Rebranding speciaal voor de Amerikaanse markt
BC Tree Fruits teelt het ras Ambrosia al 15 tot 20 jaar. "Zowel het merk Ambrosia als BC Tree Fruits zijn zeer bekend op de Canadese markt. Het laatstgenoemde merk heeft een geholpen naamsbekendheid van 93%. In de Verenigde Staten is dat niet overal het geval en daarom herpositioneren we Ambrosia specifiek voor de Amerikaanse markt." BC Tree Fruits is samen gaan werken met Oppy en vertrouwt op de deskundigheid van dit bedrijf om het product op de Amerikaanse te vermarkten. "De rebranding geeft Oppy de kans om dit appelras in de Verenigde Staten te verkopen," licht Pollock toe. 

De Ambrosia appelen zijn in de Verenigde Staten verkrijgbaar in de nieuw ontworpen zakken van 900 en 1.400 gram evenals in eurodozen. De export is vorige week begonnen. Pollock heeft vorige maand verschillende retailpartners ontmoet en is erg blij met de positieve reacties die hij op het nieuwe merk heeft ontvangen. "Het is fris en anders en ik kan niet wachten om te zien hoe het zich verder zal ontwikkelen," aldus Pollock. 


Voor meer informatie:
Chris Pollock
BC Tree Fruits 
Tel: 250-470-4213
Publicatiedatum: