Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Alexander Keur, INL Cargo: "Volgend jaar naar een internationaal koelgroupagenetwerk"

Vervoerder actief in luchtvracht en fashion zet stappen in AGF-transport

Tholen - INL Cargo uit Haarlem is van oorsprong voornamelijk actief in het luchtvrachttransport. Vanuit die expertise wil de transporteur haar vleugels uitbreiden in de AGF-sector. "Factoren zoals de wisselende seizoenen en de daarbij horende customer services om niet alleen op tijd te leveren, maar ook de klanten op de hoogte te houden van het transport passen naadloos aan bij de AGF-sector. We zien grote kansen om onze dienstverlening ook in de AGF-sector toe te passen", vertelt directeur Alexander Keur.
 

Rechts: Alexander Keur, links het team van INL Cargo
 
De transporteur heeft de beschikking over een eigen trailervloot, die het door partners laat trekken. "Voor ons werkt dit prima. Door samen te werken met verschillende partners kunnen we eenvoudig op- of afschalen in capaciteit, zonder dat het ten koste gaat van onze dienstverlening", vertelt Alexander. "Ik sluit niet uit dat we ooit in eigen wagens zullen investeren, maar een eigen wagenpark heeft ook zeker nadelen. Je bent namelijk een stuk minder flexibel vanwege de auto's die je op de weg moet houden. Daarbij is er momenteel een flink tekort aan chauffeurs."
 
"Momenteel werken we in de AGF-sector voornamelijk met volle ladingen, maar we hebben het internationale groupage transport zeker op het verlanglijstje staan. We zijn inmiddels actief met groupage van droge vrachten naar Parijs, Zuid-Frankrijk, Spanje en Portugal, maar ons doel is om in 2019 een goed netwerk aan groupage koelvervoer aan te bieden in een aantal landen. Daarbij luidt het motto dat we altijd toepassen: we doen het goed of we doen het niet."
 
INL Cargo is sinds 1 januari 2016 als zelfstandig bedrijf voortgezet en vanaf dat moment haar baken verzet. Waar voorheen de focus lag op laagwaardig transport naar Iberia, regisseert het bedrijf tegenwoordig het transport van en naar tal van Europese landen. "We zijn onder meer actief in Spanje, Frankrijk, Portugal, Duitsland, Zwitserland, Italiƫ en Belgiƫ, dus we hebben onze horizon behoorlijk uitgebreid. Overigens is de AGF-sector niet helemaal nieuw, aangezien we met een aantal Spaanse partners werken, die al jaren actief zijn in groenten- en fruittransport naar Nederland."
 
De huidige situatie van hoogconjunctuur op de transportmarkt, heeft volgens Alexander twee kanten. "Door het tekort aan chauffeurs en capaciteit over de hele lijn is het voor transporteurs wat makkelijker klanten werven. Ook kun je het gesprek over tarieven weer aangaan, iets wat in tijden van laagconjunctuur toch een hele strijd is. Anderzijds hebben we ook te maken met fors stijgende kosten, zoals brandstof en tol, die drastisch omhoog zijn gegaan. Ook het uurloon van chauffeurs is naar boven gegaan, dus dat heft elkaar al met al weer aardig op. Daarbij neemt de concurrentie door digitalisering in de markt flink toe."

"Persoonlijk vind ik vooral het gebrek aan commitment voor de lange termijn bij opdrachtgevers ook een zorg. Als transporteur moet je kosten maken om een structuur neer te zetten om de klant te bedienen, maar vervolgens kunnen ze van de ene op de andere dag overstappen naar een andere partij. Gelukkig weten steeds meer opdrachtgevers ons te vinden. Onze aanpak wordt gewaardeerd in de markt en daarom zijn we in pakweg drie jaar tijd gegroeid van drie naar twintig personen op kantoor. Daarmee zijn we nog geen groot transportbedrijf, maar ook geen kleintje meer."
 
"We werken allemaal aan dat ene doel: Klanten faciliteren en ontzorgen. Wij denken mee met de klant, proberen waarde toe te voegen en zadelen klanten niet op met onze interne processen. Zo hebben we 24/7 bezetting. Als er 's nachts wat gebeurt, worden opdrachtgevers door de nachtplanning direct op de hoogte gehouden. We geloven dat wij bijdragen aan het succes van onze klanten en we zien dat klanten graag met ons werken en daardoor groeien we mee!"
 
Voor meer informatie:
Stephan Zweers
INL Cargo 
Robertus Nurksweg 15 
2033 AA Haarlem
T: +31 (0)23 303 1226 
M:+31 (0)6 4201 8451
[email protected]
www.inlcargo.com