Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Crisp: de eerste app-only verssupermarkt van Nederland

Concurrentie voor Picnic en andere online retailers dient zich aan. Een nieuwe online supermarkt Crisp scoort het grootste startkapitaal van afgelopen drie jaar, en ze zetten vol in op vers, smaak en herkomst.

De oprichters van Crisp: René Bink, Tom Peeters, Michiel Roodenburg en Eric Klaassen, foto Crisp. 

Ze kondigen zich aan als  een online supermarkt die "zonder omwegen goed eten bezorgt. De producten van Crisp zijn vers, lekker, in het seizoen en goed geprijsd omdat er rechtstreeks wordt ingekocht bij kleine makers en kwekers die precies weten wat ze doen. Crisp wil de beste kwaliteit eten bereikbaar te maken voor iedereen die van goed eten houdt. Er is een ruim aanbod in groente, fruit, verse vis, handgemaakte verse pasta’s, meer dan zestig kazen, tachtig wijnen en award-winning pannenkoeken." 

Via de Crisp-app zijn versproducten verkrijgbaar van meer dan tweehonderd verschillende leveranciers, waaronder ook kleine gespecialiseerde lokale middenstanders. "Crisp onderscheidt zich door te kiezen voor kwaliteit, een eerlijke prijs en de lekkerste producten. Levering is landelijk, zes dagen per week en voor 22.00 uur besteld is de volgende avond in een 1-uurs tijdvak thuisbezorgd. Crisp is de eerste app-only verssupermarkt van Nederland."   

Oprichters
Crisp is opgericht door Tom Peeters, Michiel Roodenburg, René Bink en Eric Klaassen. Tom was co-founder van Westwing, de succesvolle internationale e-commerce formule die onlangs naar de beurs ging. Michiel heeft tien jaar ervaring bij Ahold. René is opgegroeid op een boerderij en was directeur van groothandel in lokale versproducten StreekSelecties BV. Eric startte het digital strategy adviesbureau BLOOM en in die hoedanigheid was hij medeverantwoordelijk voor de groei van enkele van de meest toonaangevende apps en digitale platformen in Nederland. Samen delen ze een hang naar innovatie en goed, lekker eten.

De markt
Crisp speelt met haar service in op de veranderende behoefte van de consument. Uit recent onderzoek van de Rabobank en GfK blijkt dat ongeveer 50% van de Nederlandse consumenten bereid is meer te betalen voor gezonder eten en dat 95% van de Nederlandse consumenten zegt meer aandacht te geven aan gezondheidsaspecten tijdens boodschappen doen. In 2017 werd er in Nederland 38 miljard euro uitgegeven aan boodschappen, waarvan 2,5% procent online. De online uitgaven verdubbelden ten opzichte van 2016. Verwacht wordt dat dit verder groeit naar 20% in 2025.

Tom Peeters, co-Founder & CEO: “Als vader van twee jonge kinderen is het een uitdaging om iedere dag vers, lekker en gezond eten op tafel te krijgen. Onze missie is om dit voor iedereen bereikbaar en gemakkelijk te maken. Natuurlijk is de online supermarkt in opkomst. Wij zien dat mensen niet alleen veranderen hoe ze shoppen, maar ook wat ze kopen. De bron van voedsel is weer terug in beeld. In 2017 steeg de verkoop van duurzaam voedsel met 25%. Met Crisp bouwen we aan iets waar we trots op zijn. Niet alleen zakelijk maar ook maatschappelijk. Dat spreekt ook de nieuwe lichting toptalent aan. Sinds de start van de voorbereidingen in april 2018, hebben we 30 man aangenomen met een achtergrond in food, online en executie, van bedrijven als Ahold, HelloFresh, Bloomon, Adyen, McKinsey en Korps Mariniers”.

Financiering
De investeringsronde van Crisp is in slechts 10 weken opgehaald en was overtekend. De financiering van 3 miljoen euro is het grootste startkapitaal van de afgelopen drie jaar in de Benelux volgens startupdatabase Dealroom.co. Het kapitaal komt van gerenommeerde Nederlandse ondernemers en investeerders die op persoonlijke titel Crisp steunen.

Bron: Crisp

Publicatiedatum: