Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Henk van Berkel en Philippe Berchoux, Nederlands Bevrachtings Coöperatie:

"Uiteindelijk willen we uitgroeien naar een landelijk transportnetwerk in heel Frankrijk"

Tholen - Henk van Berkel en Philippe Berchoux kennen na tientallen jaren ervaring in het AGF-transport het wereldje als geen ander. Toen hun toenmalige werkgever deze zomer omviel, besloten ze niet bij de pakken neer te gaan zitten, maar hebben ze zich aangesloten bij de Nederlands Bevrachtings Coöperatie (NedBC) om daar het transport van en naar de Franse markt te verzorgen. "We zijn hard bezig om het al het werk niet voor niets te laten zijn geweest."

"NedBC is in augustus ontstaan, actief in het transport binnen Nederland, Engeland en Duitsland. Wij voegen daar ons specialisme op de Franse markt aan toe. Binnen de Nederlands Bevrachtings Coöperatie hebben we zo'n vijftien auto's op vaste basis voor ons rijden, maar kunnen binnen de groep putten we uit zo'n 70 auto's. We zijn in een rustige maand gestart, maar verzorgen nu al zo'n 25 vrachten in de week en willen dit gestaag uit gaan bouwen. Uiteindelijk hoop ik dat we binnen vijf jaar een volledige dekking hebben voor  geheel Frankrijk, zowel met groupage als volle vrachten. Dat is een hele klus, want Frankrijk is een groot land, maar we zijn ambitieus", vertelt Henk.

"We kennen de Franse markt goed en zijn gestart met ons bestaande klantennetwerk.” We willen ons echt focussen op het groente- en fruittransport. Na een paar telefoontjes bleek dat daar de markt open lag, dus daar zijn we er op ingesprongen", vertelt Henk. "Een vrachtje Rungis regelen is eenvoudig, maar elke morgen op tijd in Avignon staan is een ander verhaal. Ons werk is ten opzichte van het verleden wel sterk veranderd. We zijn nu veel meer actief met het benaderen van klanten en het binnenhalen van transport, maar dat geeft ook weer een extra dimensie aan het werk."

"Doordat we binnen de groep auto's onderling kunnen uitwisselen, zijn we heel flexibel.” Betrouwbaarheid key in de AGF-branche, “we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen”, daar willen wij ons in onderscheiden. Natuurlijk moet je prijscompetitief zijn, maar ook de gunfactor speelt een belangrijke rol. Mijn collega Philippe heeft anderhalf jaar boze klanten aan de lijn gehad, maar stond dag en nacht voor ze klaar. Zijn Franse achtergrond was daarin een grote pre en zijn geloofwaardigheid. Nu staan de klanten klaar voor ons. Dat is wel een hele mooie basis om te starten", vertelt Henk.

Afgelopen weken zorgden de zogeheten 'gele hesjes' voor roet in het Franse transport. "Diversen auto’s hebben vertragingen opgelopen waardoor de aansluitingen werden gemist.” Met de kerstdagen voor de deur is het te hopen dat het accijnsakkoord erin resulteert dat de blokkades zullen stoppen", zegt Henk, die nog op zoek is naar een strategische bedrijfslocatie. "We denken aan een pand rond Barendrecht of Bodegraven, maar Breda is ook nog in het vizier."

Voor meer informatie:
Henk van Berkel
Nederlands Bevrachtings Coöperatie
Mob: 06-53879247 
[email protected]   
www.nedbc.nl