Nettorama is de buitengewoon overtuigende winnaar van het GfK onderzoek naar de hoogst gewaardeerde verkoper van groenten en fruit, zo meldt Distrifood dat dit onderzoek al jaren laat uitvoeren. Vorig jaar deelde Nettorama de eerste plaats nog met Lidl die nu genoegen moet nemen met plek 2. Poiesz komt uit op de derde plaats.
Volgens Norman Buysse van GfK is de factor prijs belangrijker geworden voor consumenten. Het rapportcijfer voor het aspect lage prijzen daalt in de breedte in het versonderzoek. Bij Lidl is het cijfer harder gedaald dan bij Nettorama. Deze formule scoort op 5 van de 6 aspecten beter dan Lidl en is daarmee overtuigend winnaar in de AGF-categorie. De landelijke service formules Albert Heijn, Plus en Jumbo komen respectievelijk uit op plaats 4, 5 en 8.
"Fantastisch!", reageert Nettorama-directeur Michel Mattheeuws, "Nettorama is wederom de beste supermarkt in groenten en fruit. Vorig jaar moesten we de eer nog delen met een concullega. Deze keer afgetekend op de eerste plaats, met een nummer één positie op vijf van de zes deelaspecten.
In de categorie groenten en fruit is het samenspel tussen inkoop en winkeloperatie cruciaal. De korte lijnen, het snel schakelen en de enorme bevlogenheid van alle collega's op de winkelvloer en bij Goesten in Elshout, hebben deze waardering van consumenten tot gevolg. Wat een mooi moment vanochtend in filiaal Oisterwijk!"
Klik hier voor het hele artikel van Distrifood
Bron: Distrifood