Door congestie en capaciteitsbeperkingen is zicht hebben op de containers de laatste tijd een absolute noodzaak geworden voor supply chain management. Het nieuwe Container Dashboard in het online myKN-platform van Kuehne+Nagel maakt gebruik van gegevens van een cloudoplossing voor geosystemen, zodat klanten al hun containers in realtime kunnen volgen. Bovendien is er minder "handenarbeid" nodig bij het identificeren van actuele afwijkingen van de planning. Het dashboard verhoogt niet alleen de nauwkeurigheid en productiviteit door de witte vlekken in de toeleveringsketen te elimineren, maar maakt ook tijdige preventieve maatregelen voor de lading mogelijk.
Meerdere gegevensbronnen voor meer nauwkeurigheid
Het Container Dashboard maakt deel uit van de digitale oplossing myKN van Kuehne+Nagel. Meldingen over de verschillende stappen, zoals ophalen of vertrek, verbeteren de transparantie van de deur-tot-deur transportketen van de klant. Dit omvat voor- en navervoer, overliggelden en detentie, evenals overladingen.
Een nieuwe gebruikersinterface geeft een overzicht van containerstromen en verblijftijden en markeert afwijkingen van het initiële schema van de vervoerder. Langetermijnanalyses stellen klanten in staat routes te reorganiseren die telkens te lange verblijftijden registreren. Het onderliggende realtime geosysteem verzamelt telemetrie en meerdere interne en externe gegevens, zoals vervoerdergegevens, terminalinformatie, routekaarten en scheepstrackers, om de nauwkeurigheid van de verwachte aankomsttijd te verbeteren.
Verbeterde klantervaring
Otto Schacht, lid van de raad van bestuur van Kuehne+Nagel International AG en verantwoordelijk voor Sea Logistics: "Om aan de eisen van de huidige markt te voldoen, moet een duidelijk zicht op de scheepsbewegingen logistieke operators in staat stellen uitzonderingen in realtime te detecteren en preventieve maatregelen te nemen voordat een bestelling wordt verstoord. Het Container Dashboard geeft onze klanten een ongeëvenaarde voorsprong op het gebied van exception management. Ondersteund door het wereldwijde netwerk van Kuehne+Nagel, dat een breed scala aan alternatieve verzendopties biedt, kunnen onze deskundige teams snel reageren en een nieuw schema opstellen in het geval van afwijkingen of vertragingen in het routeplan. Deze ontwikkeling is in lijn met onze Roadmap 2026, die tot doel heeft het digitale ecosysteem van Kuehne+Nagel strategisch uit te breiden voor een betere klantervaring."
Voor meer informatie:
Dominique Nadelhofer
Kuehne+Nagel International AG
Schindellegi (Zwitserland)
Tel: +41 (0)44 786 9526
[email protected]
Franziska Bietke
Kühne + Nagel (AG & Co.) KG
Hamburg (Duitsland)
Tel: +49 (40) 30333 1504
[email protected]