Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Valenciaans sinaasappelseizoen van start

De eerste Valenciaanse sinaasappelen met het kwaliteitslabel IGP Cítricos Valencianos zijn vlak voor het begin van december op de markt gekomen, de maand waarin de Spaanse citrusexport naar de Europese markt piekt. "We starten het seizoen zonder de traditionele ceremonie van de eerste oogst. Door de DANA hebben we die moeten annuleren. Maar het seizoen gaat door en de afspraken worden nagekomen. Het fruit zal op tijd en in goede staat op de markt verschijnen", zegt José Enrique Sanz, directeur van IGP Cítricos Valencianos.

In de komende maanden zullen de afzetbedrijven en coöperaties de Spaanse en buitenlandse markt voorzien van sinaasappelen met het BGA-label en het merk Naranja Valenciana. Dit merk krijgt steeds meer zichtbaarheid in de schappen. Volgens Sanz begint de consument het BGA-label te herkennen: "Ze weten dat het label staat voor de typische smaak van citrus uit de regio Valencia."

Ondersteuning van Spaanse supermarktketens
Supermarktketens als Consum, Eroski, Caprabo en Alcampo spelen een sleutelrol. "Zij positioneren onze producten met het BGA-label in hun schappen, waardoor consumenten makkelijker toegang hebben tot ons citrus. Deze ketens waren er als eerste bij, met vroege clementines zoals de Oronules en Arrufatina. De afgelopen weken hebben ook ketens als Carrefour, Masymas, El Corte Inglés, Plusfresc en Spar zich aangesloten met de clementine Clemenules en de Navelina sinaasappel. Binnenkort volgen nog meer ketens, net als vorig seizoen. Bovendien kunnen we alvast melden dat enkele Spaanse retailers onze merknaam Naranja Valenciana gaan opnemen, zowel in netten met banderol als in kartons", aldus Sanz.

Franse markt groeit
Ook de Franse markt toont veel potentie. "Frankrijk is traditioneel gezien altijd al een belangrijke markt voor ons geweest", vertelt Sanz. "We verwachten binnenkort enkele nieuwe handelaren die het BGA-label gaan gebruiken voor Franse klanten. De groeiende interesse vanuit Frankrijk in ons kwaliteitslabel is opvallend."

Voor meer informatie:
IGP Cítricos Valencianos
https://citricosvalencianos.com

Publicatiedatum: