Tholen - Tijdens de Fruit Attraction in Madrid was groenteveredelingsbedrijf Nunhems voor het eerst onder de vleugels van moederbedrijf BASF te zien. Tijdens de beurs werd onder meer de watermeloenlijn Kisy, Easy to eat gepromoot, een personal size watermeloen van 600 tot 900 gram.
Hans Driessen
"Dit Kisy-concept is zeker uniek te noemen. Er zijn meer mini-watermeloenen, maar niet in dit formaat en Easy to eat eigenschappen", vertelt Hans Driessen. "De Kisy is een pitloze watermeloen met een aantrekkelijke dunne, donkergroene huid. Het vlees is gemakkelijk te eten met een unieke diep roze kleur en een Brix niveau van 9 tot 11. Dankzij de easy to eat eigenschappen is de pitloze Kisy perfect te eten met een lepel als ware het een ijscoupe of voor het maken van cocktails in de schil van de watermeloen zelf. Wij richten ons daarom vooral op het horecasegment, waar we deze lijn als cocktail-meloen positioneren."
"Als het terrasjesweer is heb je een meloen met een prachtige uitstraling en zijn mensen bereid de meerwaarde van zo’n unieke cocktailmeloen te betalen Tegelijkertijd is er een Kisy-type ontwikkeld voor retail, met de nadruk op een stevigere donkergroene huid. Met een maximaal brixniveau van 12, staat de zoetheid garant voor een heerlijke eetervaring en is het ideaal als gezond en dorstlessend tussendoortje", besluit Hans.
Voor meer informatie:
Hans Driessen
Nunhems Netherlands
Napoleonsweg 152
6083 AB Nunhem
Mob: +31 6 24826384
[email protected]
www.nunhems.nl