Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
GroentenFruit Huis Ledenbijeenkomst Fruithandel

Thema: Werken aan beeldvorming en consumptiestijging fruit

Dinsdagavond 9 april organiseert GroentenFruit Huis een ledenbijeenkomst voor Fruitbedrijven bij Van der Valk in Tiel. Het programma start om 17.00 informeel met een buffet. Tussen 18.30 en 20.30 uur volgen lezingen van retaildeskundige Paul Moers; Wieke van der Vossen, expert Voedselveiligheid bij het Voedingscentrum en Richard Schouten van GroentenFruit Huis. Richard Schouten vertelt in hoeverre rapportageverplichtingen uit Brussel, zoals CSRD en Footprinting bedrijven raken. Ook zal hij een toelichting geven op de stand van zaken m.b.t. de aanvraag van een EU promotiecampagne voor zachtfruit.

'Werk aan de winkel beeldvorming fruit', is de titel van de presentatie van Wieke van der Vossen van het Voedingscentrum. Zij laat zien wat er op dit moment gebeurt in het kader van negatieve beeldvorming over fruit in de media bijvoorbeeld m.b.t. residuen. Haar focus ligt vooral op de gerichte acties die kunnen worden genomen om preventieve gezondheidsaspecten sterker benoemd te krijgen en wat het voedingscentrum hier aan doet.

Hoe kunnen we samen met de retail de fruitverkoop verhogen? Daarover spreekt retail- en merkendeskundige Paul Moers. Na een gestegen fruitconsumptie in coronatijd is in 2022 en 2023 weer sprake van een daling. Zijn exclusieve supermarktrassen het antwoord op de dalende fruitverkoop? Wat is er nodig om meer fruit te verkopen? Die vragen stelden we Paul Moers. Hij is een veelgevraagd persoon voor reacties in de pers over merk, strategie en retailontwikkelingen. Hij heeft brede ervaring binnen de voedselketen en was onder meer verantwoordelijk voor AGF bij Albert Heijn.

Leden van GroentenFruit Huis kunnen zich hier aanmelden voor de bijeenkomst.

Publicatiedatum: