Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Origin Fruit Direct verandert naam in Origin Fruit Group

'Origin Fruit Group' is de nieuwe naam voor Origin Fruit Direct, Origin Fruit Services, Origin Direct Asia en Origin Direct Spain. "De naamsverandering is bedoeld om het familieverband meer te benadrukken", zegt managing director Corné van de Klundert. "We willen meer naar buiten laten zien dat we één bedrijf zijn dat over de hele wereld samenwerkt."

In 18 jaar tijd heeft Origin Fruit Group internationaal gezien een stevige positie opgebouwd, zowel in Europa als in Azië. Naast druiven en citrus ligt verdere groei in exoten voor de hand. De 'origin' van Origin Fruit Group ligt ook bij druiven en citrus. In 2006 beginnen vader Dick en zoon Randolf Aaldijk het bedrijf als een grote Zuid-Afrikaanse producent afzetmogelijkheden in Europa zoekt. Bijna twintig jaar later bestrijken de activiteiten niet alleen Europa en Zuidelijk-Afrika. Ook is Origin Fruit Group actief met sourcing in Zuid-Amerika en India. Met de opening van een vestiging in Shanghai is de Aziatische markt opengebroken, met afzet in China en de omringende landen.

De supply chain is kort: Origin Fruit Group kent vaste relaties met telers in veel landen. Ook Zuid-Amerika, India en Egypte leveren fruit, met de focus op druiven, sinaasappels, citroenen, mandarijnen en grapefruit. Die vinden vooral hun weg naar supermarkten in Europa en Azië. Inmiddels is Origin Fruit Group zo'n 50 medewerkers groot. Het merendeel opereert vanuit het hoofdkantoor in Rotterdam, het Coolport-gebouw aan de Waalhaven.

Stukje onderscheid in de markt
Als schakel tussen teler en klant zet Origin Fruit Group zich in om het gehele aanbod van telers te vermarkten. Randolf Aaldijk: "Een retailer vraagt vaak om een bepaalde maatsortering of een bepaalde kwaliteit. Daar wil die retailer een goede prijs voor neerleggen. Maar het betekent ook dat je alles wat eromheen zit, ook moet zien te verkopen. Dat wij daar ook een oplossing voor weten te vinden, is een stukje onderscheid in de markt."

Groeiambities
Corné van de Klundert sluit verdere groei niet uit. "We hebben absoluut groeiambities, maar wel in een tempo dat verantwoord is. We denken dan aan de verkoop in andere markten, maar ook aan uitbreiding van het exotenassortiment. Enerzijds om klanten nog beter te kunnen bedienen, anderzijds omdat het pakket van onze producenten vaak al die producten omvat. Sommige producten doen we al wel in Azië en niet in Europa, en andersom. Maar we stappen pas in andere producten als we de juiste kennis in het bedrijf hebben."

Als spin-off van die groeiambities is niet alleen de naam veranderd. Ook heeft het bedrijf een nieuwe visuele identiteit aangemeten, die vandaag gelanceerd is.

Voor meer informatie:
Maurice Kroes
Origin Fruit Group
Mob: 06 1862 1027
maurice.kroes@originfruitgroup.com
www.originfruitgroup.com

Publicatiedatum: