Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Co-op stapt als eerste retailer in het VK over op 100% Britse aardbeien

VK: Tesco wordt kritisch bekeken over 'Amazon-achtige' vergoeding voor online leveranciers
Tesco wordt nauwlettend in de gaten gehouden door de Britse toezichthouder voor supermarkten, die de implementatie van een "Amazon-achtige" fulfillment fee voor online leveranciers nauwlettend volgt. De Grocery Code Adjudicator heeft voor de Britse supermarktgigant "borgingsprocessen" ingesteld nadat het vorig jaar had gezegd dat het leveranciers extra zou gaan belasten voor online verkoop. Volgens The Times kreeg Tesco te maken met kritiek van merken en leveranciers die zich zorgen maakten dat de vergoeding, die betrekking heeft op orderverwerking, het verzamelen van producten, verzending en retourenbeheer, hen mogelijk failliet zou kunnen laten gaan.
Bron: retailgazette.co.uk

Co-op kondigt als eerste de overstap naar 100% Britse aardbeien aan
Co-op is de eerste retailer in het Verenigd Koninkrijk die aankondigt over te stappen op 100% Britse aardbeien in zijn hele eigen merkassortiment - twee weken eerder dan vorig jaar in de schappen en net op tijd voor St George's Day. Vanaf 23 april zal de convenience retailer uitsluitend Britse aardbeien aanbieden voor het zomerseizoen in zijn 2.400 Britse winkels en online als onderdeel van zijn belofte om Britse telers en telers te steunen.
Bron: retailtimes.nl

Frankrijk: Casino gaat all-in op gemak in transformatieplan
Groupe Casino heeft de details van een nieuw 'transformatieplan' bekendgemaakt. Het bedrijf zal zich meer gaan richten op het conveniencekanaal, banen schrappen en slecht presterende winkels verkopen.
Bron: esmmagazine.com

VK: Winkelacties stimuleren consument gezondere keuzes te maken
IGD heeft een rapport gepubliceerd met een samenvatting van de bevindingen van een onderzoek naar het stimuleren van gezondere consumentenkeuzes in levensmiddelenwinkels. Het onderzoek toonde aan dat in 2022, toen een verscheidenheid aan gepromote groenten en fruit in een grote winkelketen geprijsd werden voor 60 p, de verkoop van porties gepromote groenten en fruit met 78% steeg. Drie weken na de interventieperiode van vier weken daalde de verkoop van de gepromote groenten en fruit echter, wat suggereert dat de effectiviteit van de interventie afnam met de tijd.
Bron: kamcity.com

VK: Nieuwe proef van start om ecologisch duurzame winkelkeuzes te onderzoeken
Een nieuw onderzoeksproject van een samenwerkingsverband, waaronder de Universiteit van Warwick, zal onderzoeken hoe klanten kunnen worden aangemoedigd om duurzamere voedselkeuzes te maken terwijl ze online winkelen. Het online winkelproject maakt deel uit van de SALIENT voedselproeven, een consortium van acht universiteiten en twee onderzoeksinstituten die zoeken naar manieren om gezonder eten te ondersteunen en de impact van voedsel op de planeet te verminderen, gefinancierd door de Britse overheid via de ESRC.
Bron: warwick.ac.uk

Lidl wordt de best betalende supermarkt op het eiland
Lidl heeft aangekondigd nog eens 15 miljoen euro te investeren in loonsverhogingen voor het huidige personeelsbestand in de Republiek Ierland. Daarnaast wordt er nog eens 3 miljoen pond geïnvesteerd in de activiteiten van het bedrijf in Noord-Ierland.
Bron: corporate.lidl.ie

VK: Eerste asperges tentoongesteld
De eerste 100 asperges van dit seizoen, geteeld in het westen van Engeland, werd tentoongesteld tijdens een treinparade als onderdeel van een traditionele viering van het begin van het Britse aspergefestival. Passagiers waren enthousiast toen ze de edele groenten zagen, gedragen door een man in een aspergekostuum van 2,1 meter hoog, samen met een andere persoon verkleed als de beschermheilige van Engeland, St. George.
Bron: bbc.com

Omzet PepsiCo stijgt ondanks volumedaling
PepsiCo heeft het afgelopen kwartaal beter gepresteerd dan verwacht: hoewel het verkochte voedingsvolume met 0,5% daalde, deels door een grote terugroepactie, steeg de omzet met 2,3%. De producent van Quaker, Lay's en Pepsi zag zijn netto-omzet afgelopen kwartaal met 2,3% stijgen tot 18,25 miljard dollar (17,1 miljard euro). Voor het biologische aandeel steeg de omzet zelfs met 2,7%. Ondertussen steeg de nettowinst van 1,93 naar 2,04 miljard dollar (1,9 miljard euro).
Bron: retaildetail.eu

Publicatiedatum: