Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Bio-actie dagen In Oostenrijk geslaagd
Wenen - Afgelopen twee weken hield Agrarmarkt Austria (AMA) weer de Oostenrijkse bio-actiedagen, die de consumenten warm moesten maken voor biologisch voedsel. Zo'n 20% van het landbouwgebied in Oostenrijk wordt al biologisch bewerkt en 7% van alle levensmiddelen worden in bio-kwaliteit gekocht - waarbij de tendens stijgend is. Het kopen van biologische producten is een heel bewuste keuze van de Oostenrijkse consumenten.
In veel gezinnen is de geboorte van een kind het moment om te starten met het kopen van bio-producten. Dat bewijzen ook de cijfers van Agrarmarkt Austria. Ouderen en jonge gezinnen met kinderen geven het meeste uit aan biologische producten. De marktonderzoeken van Agrarmarkt Austria laten ook zien dat meer kennis over biologische producten en hun productie de discussies over de prijzen afzwakt. Daarom wil Agrarmarkt Austria met haar campagnes ook laten zien hoe de biologische productiewijze in elkaar steekt en waaraan consumenten bio-producten duidelijk kunnen herkennen.
De bio-actiedagen werden dit jaar voor de elfde keer gehouden en zetten elk jaar bio twee weken lang in het middelpunt. Tijdens deze dagen worden meer dan 350.000 mensen persoonlijk aangesproken en geïnformeerd. Zestien bio-infopoints verspreid over heel Oostenrijk, prijsspellen en meer dan honderd mensen die op drukke plaatsen informatie gaven over biologisch eten, maakten dit jaar tijdens de bio-actiedagen de consument warm voor biologisch voedsel. Biotelers bij de infopoints beantwoordden alle vragen rondom biologische levensmiddelen en hun productie en alle bio-fans kregen gratis een schaaltje yoghurt of een kop koffie.