Verkoopseizoen van Europese Sweet Sensation peren start deze week
In de afgelopen jaren is Sweet Sensation vooral verkocht in Frankrijk, Duitsland, België en de UK. Nu er meer volume beschikbaar komt in Europa, wordt de afzetfocus uitgebreid naar onder andere Nederland en Scandinavië. Maar ook overzeese bestemmingen behoren tot de potentiële afzetmarkten. De verkoop van Sweet Sensation wordt extra ondersteund met een vernieuwde merkidentiteit en verleidelijke communicatiemiddelen.
Onderscheidende merkidentiteit
Sweet Sensation heeft niet alleen een nieuw beeldmerk. Ook de nieuwe slogan 'Love at first Bite' benadrukt de onderscheidende kenmerken van de peer. Ingmar van den Doel, voorzitter van de Global Marketing commissie, vertelt: "Met de vernieuwde merkidentiteit versterken we de meerwaarde van Sweet Sensation richting teler, retailer en consument." Op www.sweet-sensation.eu worden consumenten geïnspireerd door de mogelijkheden van deze heerlijke peer.
Vooruitblik
"LVE en haar licentiehouders zijn ervan overtuigd dat de Sweet Sensation zich ook dit jaar in de markt zal bewijzen" aldus Bert Wilschut (salesmanager bij LVE) . "De peer valt niet alleen op door haar mooie rode kleur maar ook door haar zoete en frisse smaak. De peer kan zowel geschild als ongeschild gegeten worden. Zowel voor telers als retailers biedt deze peer volop kansen op een mooi rendement."
Voor commerciële en productinformatie kunt u contact opnemen met Ton van Wiggen van The Greenery bv, tel: 0654 37 87 00 of e-mail: [email protected]