Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage gezamenlijk event Freshfel en Europatat

Tholen - Op 2 juni 2016 vond in Brussel het jaarevenement van Europatat en Freshfel Europe plaats. Dit was een unieke gebeurtenis, aangezien het voor de eerste keer samen was. Het thema van de conferentie was 'Not business as usual'. Het evenement viel in de lijn van het werkprogramma voor 2016 van de Europese commissie. Er waren diverse sprekers aanwezig waaronder Miguel Ceballos Baron en Diego Canga Fano van de Europese Commissie. Zij spraken over de prioriteiten in de Trade Policies 2016/2017 in het licht van de uitdagingen voor de AGF-sector. Opvallend is dat het Europees promotiebudget voor AGF dit jaar met name wordt gespendeerd aan landen buiten de EU.


Linksboven: Peter van Steenkiste van Warnez en Jose Pelaez from Sevillana de Patatas SL. Rechtsboven: Fédéric Rosseneu van Univeg en Herman Verveld van HZPC. Linksonder: Peter Verbaas van het GroentenFruit Huis en Dick Hylckema (NAO). Rechtsonder: Familie Muyshondt.



AGF'ers aan het woord

Tussen de presentaties door werden filmpjes getoond van verschillende AGF'ers die hun mening gaven over bepaalde onderwerpen, zoals de kansen voor de toekomst. Sprekers in het filmpje waren o.a. Hein Deprez, Kees van Arendonk, Anders Lind en Jos Muyshondt. Eén van de onderwerpen was de dalende consumptie en dat we er met z'n allen de schouders onder moeten zetten om dit weer te laten stijgen.

Klik hier voor de fotoreportage

Trends
Ook over trends werd uitgebreid gesproken. Franziska Krauskof van Trendone uit Duitsland liet zien hoe de toekomst eruit zou zien met het delen van data, het traceren van producten en personen en diverse andere slimme technieken, waaronder drones en Google Glass. Er werd door Daphne Kasriel-Alexander van Euromonitor International ook gesproken over trends. Zij gaf aan dat de sector rekening moest houden met diverse ontwikkelingen en dat het belangrijk was om de consument te begrijpen.

Klik hier voor de fotoreportage

Hello Fresh
Uit Duitsland kwam één van de oprichters van Hello Fresh zijn verhaal doen. Hello Fresh is vanaf de start enorm gegroeid in verschillende landen. Thomas Griesel, de COO, gaf aan dat veel mensen voor de start van hun bedrijf enorm sceptisch waren over het idee. "Er waren weinig geïnteresseerden die met ons wilden werken. Na de groei is daar wel verandering in gekomen. "Mensen hoeven met Hello Fresh niet meer te plannen, niet meer te shoppen en er is geen verspilling. Dit zijn de drie zaken waar de drukke consument van tegenwoordig naar op zoek is."

Deze en andere presentaties worden volgende week gepubliceerd op AGF en Freshplaza.