Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage: Drukbezocht zesde Deutscher Obst & Gemüse Kongress

Tholen- Hoe ziet de Duitse AGF-handel er over 20 jaar uit? Met welke trends kunnen ondernemers rekening houden en welke kansen liggen er open? Dat werd afgelopen vrijdag besproken op het Deutscher Obst & Gemüse Kongress. Met 550 geïnteresseerden uit de internationale AGF-sector is het evenement uitgegroeid tot een van de belangrijkste evenementen van de Duitse industrie.



Bekijk de fotoreportage hier

Het Deutscher Obst & Gemüse Kongress wordt georganiseerd door AMI, GS1 Germany en Fruchthandel Magazin. Voor Fruchthandel Magazin een dubbel feestje, want het vakblad viert dit jaar ook het 100-jarig bestaan. Het evenement werd voor de zesde keer gehouden en de groeiende populariteit dwong de organisatie een nieuwe locatie te zoeken: het evenement is met meer dan 550 bezoekers simpelweg uit de voegen gebarsten. Daarom dit jaar voor het eerst in de Messe Düsseldorf, waar het evenement verder kan groeien. Dat is ook te zien aan het aantal standhouders op de dag: met meer dan 25 standhouders lijkt er een soort mini-beurs bij het congress te ontstaan.

Op het Obst & Gemüse Kongress werd stilgestaan bij kansen in de Duitse AGF-sector nu en in de toekomst. Hoe kan het dat er in het VK 10 keer zoveel gesneden sla verkocht wordt als in Dutisland? Wat voor kansen biedt bio en hoe komt het dat deze kansen maar niet gegrepen lijken te worden? Hoe verandert de Duitse maatschappij en wat kunnen bedrijven eraan doen om bij te blijven? Deze onderwerpen werden in collectieve en deelsessies besproken.

Grüner Merkur
Een vast onderdeel van het DOGK is het uitreiken van de Grüner Merkur door Fruchthandel Magazin. Dit jaar ging de duurzaamheidsprijs naar Baywa. Met der Grüner Merkur onderscheidt het Duitse vakblad Fruchthandel Magazin personen, ondernemingen en/of organisaties vanwege hun bijzondere verdiensten op het gebied van de productie of verkoop van verse groente en fruit.

De komende dagen meer over de presentaties op het congres.


Bekijk de fotoreportage hier