Exclusieve marketingovereenkomst Gogo met Cool Fresh en 4Fruit
"Tot op heden maakte het Gogo-merk vooral naam in een aantal key-markten. Gogo exporteert nu ongeveer 1,5 miljoen kartons (940 containers) en wil groeien naar 3 miljoen kartons (1900 containers) in 2015", vertelt Kruger. "We zijn nog net zo gepassioneerd over citrus, maar nu is de tijd aangebroken om onze activiteiten met betrekking tot de wereldwijde marketing te stroomlijnen."
Het bedrijf wil vanaf 2013 werken op basis van sterke marketing partnerships op langetermijnbasis. De samenwerking van de Gogo-groep met Cool Fresh en 4Fruit stamt al vanaf 2000 en verloopt naar volle tevredenheid. Om die reden hebben we deze bedrijven gevraagd de Europese marketingactiviteiten te beheren."
Doelstelling van Gofo en haar Nederlandse partners is om de hele keten te beheren. Niels Stolk en Hugo Vermeulen van Cool Fresh International die namens de AgroCap Group hebben onderhandeld, verwachten dat hun groep een solide rol zal stellen bij het verwezenlijken van de doelstellingen van de Gogo-groep. "Omdat we werken op basis van strategische partnerschappen met producenten, zijn we ervan overtuigd het juiste model tot succes gevonden te hebben."
Ook Jan Bakker van 4Fruit is ervan overtuigd dat de kernactiviteit - het verminderen van het aantal spelers in de supply chain - van groot belang is voor de partners en haar klanten. "Het leveren van de beste kwaliteit citrus van de farms rechtstreeks naar de klanten, zal leiden tot efficiëntere ketenkosten. We willen reële en eerlijke prijzen garanderen in het supermarktkanaal, de groothandel en de foodservice-markten en dat kun je alleen bereiken met een goede samenwerking tussen alle partijen."