Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
"In eerste instantie pijlen gericht op Amerikaanse markt"
Remco Beekman en Tim Loomans starten Soho Produce
Tholen - Remco Beekman en Tim Loomans zijn dit jaar van start gegaan met Soho Produce. Vanuit het pand van Quality Queen in Maasdijk richten Remco en Tim zich op de export van Nederlandse kasgroenten. Soho Produce staat voor South Holland Produce en in het logo van het de nieuwe AGF-exporteur zijn de kleuren van de Nederlandse vlag verwerkt.
"Ik heb zo'n 14 jaar ervaring in de AGF-sector en in eerste instantie zullen we ons toeleggen op de export van Nederlandse kasgroenten naar de Verenigde Staten en Canada, wat toch een beetje 'mijn' markt was", vertelt Remco. "Maar alle deuren staan open en we pakken alle mogelijkheden aan. Ik verwacht zelf dat het gros van onze handel de komende twee jaar de Verenigde Staten als bestemming zal hebben, maar op een gegeven moment moet de Europese verkoop de Amerikaanse wel gaan overstijgen."
"De Amerikaanse markt is voor de Nederlandse paprika-export weliswaar een niche-markt, maar dankzij mijn ervaring en relaties weet ik er aardig de weg. Ik verwacht weinig concurrentie van de lokale teelt, omdat de uitbreidingen die er zijn voornamelijk in de tomatenteelt plaatsvinden. Wel is een deel van de afzet weggevallen door de anti-dumpingmaatregelen, die Canada enkele jaren geleden heeft ingesteld."
De kwaliteit/houdbaarheid van de Nederlandse paprika stond de afgelopen jaren ter discussie. "We zien dat vanaf 2010 de houdbaarheid van de Nederlandse paprika's minder is geworden, als gevolg van de prijszetting in de markt en de druk van zowel banken als telers op hogere producties", beaamt Remco. "Het voordeel van ons bedrijf is dat we zowel de in- en verkoop regelen. Telers kennen mij. Ik kom er over de vloer en ik informeer ze altijd waar de handel heengaat. In verreweg de meeste gevallen wordt dat erg gewaardeerd en lopen leveranciers toch een stapje harder voor je."
Die persoonlijke aanpak is volgens Remco ook een belangrijke onderscheidende waarde van Soho Produce. "Wij weten hoe je met leveranciers en klanten omgaat en richten ons op het opbouwen van een relatie voor de langere termijn. Doordat we zowel in- als verkoop regelen, kunnen we gedetailleerd naar zowel telers als afnemers toegaan. De grootste bedreiging op korte termijn is het doemscenario dat de Amerikaanse markt dichtgaat, dat zal de eerste jaren toch de ruggengraat zijn van ons bedrijf."