De keuze voor substraatteelt speelt een belangrijke rol voor het bedrijf. De familie gelooft in substraat, ook als dat nog niet overal ingevoerd is. Twintig jaar later wint het bedrijf prijzen voor het lokaal geteelde product. De kwekerij aan grote regionale winkels als Wegmans en Giant en aan nationale retail als Whole Foods. Het product wordt aan acht staten geleverd. Om versheid te garanderen vindt de oogst op vraag plaats en wordt er binnen 24 uur na oogst geleverd. Het bedrijf produceert jaarrond en de warmte- en transportkosten zijn behoorlijk. Er is een efficiƫntere verwarmingsinstallatie gebouwd om hieraan tegemoet te komen.
"Wees voorbereid op een paar financieel pittige jaren", adviseert Zieger toekomstige telers. "Het kost tijd voordat je je klantenkring op orde hebt en zeker bent van afzet." daarbij adviseert hij om eerst op kleine schaal te telen. "In onze regio hebben veel bedrijven geprobeerd om commercieel op substraat te telen. Die zijn veelal snel verdwenen, helaas. Spendeer tijd, energie en geld aan het optimaliseren van je faciliteiten. Dat is het waard."
Bron: seedstock.com