Ruim 86% exposanten bereid deel te nemen in 2014
De standhouders hebben een succesvolle beurs gedraaid. Ze geven aan erg tevreden te zijn met de kwaliteit van het bezoek (66,7% eindbeslisser en/of medebeslisser) en het aantal vakbezoekers dat specifiek hun stand bezocht. "De aankleding en uitstraling van de BBB zorgde voor de juiste sfeer" aldus productmanager Erik Stroink. Vooral het leggen van nieuwe contacten is hoog gewaardeerd door vrijwel alle deelnemers. Dik 92% van de standhouders zou een collega aanbevelen om ook deel te nemen aan de BBB. Ruim 86% van de exposanten overweegt sterk weer deel te nemen in 2014. Inmiddels heeft ruim een kwart van hen al ingeschreven.Tevreden vakbezoekers
Ook de vakbezoekers reageren positief op de vernieuwde BBB. Driekwart zegt een bezoek aan de BBB aan te bevelen aan een vakcollega. Even zoveel bezoekers geven aan de BBB in 2014 vrijwel zeker weer te bezoeken. Wat de bezoekers aanspreekt is het innovatieve karakter van de BBB met een kwalitatief hoog deelnemersveld in combinatie met het servicelevel, gevoel van gastvrijheid en de Bourgondische sfeer op de beurs. De bezoekers zijn erg te spreken over de mate van vriendelijkheid van de exposanten en het complete beeld van de branche dat ze op de BBB zien.Sterke combinatie met Folie Culinaire
De 60e BBB vindt plaats van 6 t/m 8 oktober 2014 in MECC Maastricht, gelijktijdig met de 2e editie van Folie Culinaire. Deze vakbeurs voor de internationale topgastronomie hanteert een strikt toelatingsbeleid. Geregistreerde bezoekers van de BBB kunnen Folie Culinaire met een sterk gereduceerd tarief bezoeken. Door de combinatie met Folie Culinaire biedt de BBB een totaalaanbod van alle segmenten binnen de horeca en (top)gastronomie.Historie BBB
In 1954 vond de eerste BBB plaats in hotel Schaepkens van Sint Fijt in Valkenburg. Tussen Carnaval en Pasen geagendeerd met de naam Brood- en Banketbakkers Beurs. Er werd stevig gekookt door koks, ingehuurd door standhouders, waardoor het een echte culinaire beurs was. Omdat horeca een steeds prominentere plek innam werd het de Betere Brood- en Banketbakkersbeurs. Zoveel B's leidde tot de afkorting BBB. Na 11 jaar nam Jan Huynen de BBB over waardoor er nog meer nadruk kwam te liggen op het zakelijke karakter. Het kopen en verkopen van diensten en producten, het leggen van (nieuwe) contacten en het presenteren van noviteiten werd de rode draad van de BBB.Daarmee is de BBB de oudste ontmoetingsplek voor horecaprofessionals en een echte netwerkbeurs. Deelnemers en vakbezoekers treffen elkaar in een traditioneel gemoedelijke sfeer waardoor zakelijke contacten op de BBB altijd een prima start hebben, nu al zo'n 60 jaar.