Hij legde uit dat dit ook afhing van de markt en de tijd waarop het product beschikbaar is: "Er zijn producenten, die zeer vroeg met hun producten komen en die goede prijzen krijgen, maar elke soort en verpakking heeft z'n eigen prijs", zei Gomez. De productkwaliteit en de verpakking hebben een grote invloed op de prijzen.
Volgens Gomez is het vermarkten niet alleen afhankelijk van het volume. "Ook van het product van de directe concurrentie, zoals steenfruit. Als er veel goedkope kersen op de markt zijn, kan het voor ons moeilijk worden. Het hangt af van het volume en de kwaliteit." De fruitkwaliteit gaat hand in hand met het klimaat en druiventelers hebben geen verwachtingen tot aan april: "De zaken blijven hetzelfde, omdat we het oppervlak niet vergroten. We vervangen oude wijngaarden voor nieuwe."
Gomez zei dat 100% van de 12.000 hectare druivenproductie in Sonora, vooral in de gebieden Pesqueira, Hermosillo, Caborca en Guaymas, technologisch geavanceerde irrigatiesystemen hebben. 80% van de productie komt uit Hermosillo. Sonora produceert ongeveer 95% van de druiven op nationaal niveau en "we exporteren 97%".