Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kaufhof groeit met textiel en online

De Duitse warenhuisketen Galeria Kaufhof heeft het afgelopen bedrijfsjaar, dat op 30 september eindigde, een relatief goed resultaat geboekt binnen de Metro-group. De omzet van Galeria Kaufhof daalde ten opzichte van vorig jaar met 0,5% naar 2,1 miljard euro vanwege de sluiting van vier vestigingen. Vooral het textielassortiment maakte een "buitengewoon positieve ontwikkeling" door, in het bijzonder het confectie- en accessoiresassortiment. Bovendien heeft de onlineomzet zich meer dan verdubbeld naar 24 miljoen euro.

De totale omzet van de Metro-group lag met 46,3 miljard euro zo'n 2,2% lager dan vorig jaar, wat onder andere te wijten valt aan de moeilijke economische situatie in grote delen van Europa.

Voor boekjaar 2013/14 blijft Metro CEO Olaf Koch behouden optimistisch. Ondanks "de nog steeds ondergemiddelde economische dynamiek" verwacht hij in totaal een "licht positieve omzetgroei".
Publicatiedatum: