Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Franklin Ginus, Chiquita:

"Bananen voor 99 cent verkopen onverantwoord"

Retailers die stunten met prijzen en dreigende ziektes beïnvloeden de bananenmarkt wereldwijd. "Ik vind het onverantwoord een heel jaar bananen voor 99 cent te verkopen. Dan is er altijd iemand in de keten die daaronder lijdt," vertelde Franklin Ginus, directeur van Chiquitaover de lage retailprijzen, aan Primeur.


Franklin Ginus (links) en George Jaksch (rechts) vertellen in Primeur over ontwikkelingen in de bananensector.

"Het is belangrijk voor iedereen die in Latijns-Amerika werkt om de ziekte niet te verspreiden," voegt George Jaksch, senior director Corporate Responsibility and Public Affairs Europe & Middle East, toe over de oprukkende Panamaziekte.

Chiquita heeft de afgelopen jaren een belangrijke ontwikkelingen doorgemaakt. Na de reorganisatie in 2012 wil de bananengigant terug naar de basis; bananen leveren. "Daar zijn we goed in," verklaart Michelle den Boer.

Lees het volledige interview met Franklin Ginus, George Jaksch en Michelle den Boer over de uitdagingen en ontwikkelingen van de banenmarkt in het algemeen en Chiquita in het bijzonder in de Primeur. Nog geen abonnee? Meld je nu aan, en ontvang ook de laatst verschenen editie.