Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Stijgende bananenconsumptie bevordert Chinese import

Omdat de Chinese bananenconsumptie de rest van de wereld inhaalt, breiden Chinese importeurs hun importgebieden uit. Goodfarmer, een van de grootste bananenimporteurs, heeft onlangs aangegeven dat ze de hoeveelheid fruit die ze importeren uit Ecuador willen verhogen. 

 "In 2014 zullen we bijna 100.000 ton importeren", aldus Owen Zhang, algemeen directeur van de bananenafdeling van Goodfarmer. "Bijna 60 procent komt vanuit de Filipijnen, 39 procent uit Ecuador en de rest uit Indonesië. Maar we zullen meer uit Ecuador importeren in de toekomst, want het is nog maar het eerste jaar dat dit gebeurt." De gemiddelde jaarlijkse consumptie van bananen is iets meer dan negen kilo per persoon over de hele wereld. Al is het nog maar vijf kilo per persoon in China, de bananenconsumptie groeit. 

 
 

 
"Chinezen worden steeds rijker en hun consumptiegedrag is langzaamaan aan het veranderen", aldus Zhang. "Ze willen meer vers fruit vanwege de voordelen voor de gezondheid van het fruit. Niet alleen de consumptie van bananen neemt toe, maar dat van al het fruit." De lage productie van de afgelopen jaren kan deels worden toegeschreven aan de ongunstige weersomstandigheden en een minder optimale managementtechniek. Er wordt namelijk weinig gereageerd op de achterblijvende vraag. 
 

Goodfarmer is al snel één van de meest bekende bananenmerken aan het worden na Dole. Dit komt volgens hem door een solide infrastructuur en een goede verkoopkracht. Zijn verkoopteams in Dalian, Shenyang, Tianjin, Beijing, Shanghai en Guangzhou hebben hard gewerkt om het vertrouwen van hun klanten te winnen. Het meeste fruit wordt vooraf betaald. Dit vertrouwen is gebouwd op aantoonbare consistente resultaten. 
 
 

"Er zijn moderne rijpingskamers door heel Oost-China en naar verwachting binnen twee of drie jaar ook in het midden van het land," meldt Zhang. "We hebben onze eigen logistieke teams die hulp krijgen van professionele derden." Zhang wil zich richten op de constante aanwezigheid van het fruit en het behouden van kwaliteit. 

"Ik denk dat er in de toekomst grote mogelijkheden zijn wat betreft de invoer van bananen in China," zei Zhang. "We leveren inmiddels aan Wal-Mart, Carrefour, Auchan, Metro, Vanguard en nog een aantal andere grote fruitketens." 
 
Contact gegevens: 
Owen Zhang 
Banana Business Department
Goodfarmer Foods (Shanghai) Co.,Ltd
T:+86 -21-59804175
F:+86 -21-59804198
M:+86-15165403388
Email: [email protected]
www.goodfarmer.com
 
 
 

 
Publicatiedatum: