Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Detaillist John de Vries van De Westlandse Tuin:

"Hype van superfood alweer voorbij, consument back-to-the-basics"



Tholen - Het warme najaar zorgde ervoor dat de toestroom van bezoekers aan groentespeciaalzaken goed door bleef lopen. "Afgelopen week merkte je het dan ook goed dat het kouder werd. Dan moeten de mensen er weer even aan wennen. Nu het koud blijft, komen ze vanzelf weer naar buiten", vertelt John de Vries van De Westlandse Tuin uit Rotterdam-Zuid.



Dat het kouder is geworden, vindt hij overigens niet erg. "Nu gaan we weer volop stamppotten en erwtensoep eten en in januari willen de mensen weer vitamientjes hebben."


De Westlandse Tuin in vroeger jaren

De Kerstverkoop barst traditioneel pas de dagen voor Kerst los. "Wel zie je dat mensen informatie op komen doen voor brunches en catering, maar de echte drukte komt pas voor de feestdagen", zegt John. Was eind vorig jaar en begin dit jaar superfood helemaal hot, inmiddels is die ontwikkeling volgens de detaillist alweer over zijn hoogtepunt heen. "De consumenten laten zich momenteel niet echt in trends meevoeren. Het is echt back-to-basics. Je merkt wel dat mensen zich bewust zijn van voeding. Ze willen eerlijk eten krijgen en weten waar het vandaan komt. Voor ons is dat een goede ontwikkeling waar we op in kunnen spelen."



Het nieuwe jaar ziet John positief tegemoet. "Er wordt veel geklaagd, maar wij zijn over dit jaar ook tevreden. Er liggen nog genoeg kansen. In de wijk waar wij zitten, vervullen we echt een regionale functie. Nu hebben we een verkoper aangenomen, zodat we ons ook gaan focussen op bedrijfsfruit, horeca en instellingen. Daar liggen nog genoeg kansen. De winkel blijft ons visitekaartje, maar als je winkel 5% plust, doe je het goed. Door de afzet te verbreden, willen we verder groeien."



www.dewestlandsetuin.nl