
Tamara Landzaat van Univeg Trade Benelux vertelt dat ze altijd de wensen van de klanten volgen. "Concreet houdt dit in dat wij veel producten leveren onder het private label van onze klanten. Exoten worden momenteel niet onder private label gevoerd. Wij zijn in dit gat gesprongen omdat we zien dat de consument behoefte heeft aan informatie. Door ze te voorzien van relevante informatie denken wij dat exoten meer en meer worden gewaardeerd en ook de aankoopfrequentie wordt vergroot. Wij informeren over het land van herkomst, beschikbaarheid, producenten en recepten."

REWE in Duitsland
Momenteel zijn de exoten van Soul Fruit alleen nog beschikbaar bij REWE in Duitsland. "De reacties zijn zeer positief. Wij zullen het merk ook introduceren bij retailers in andere landen en het assortiment aanpassen naar de vraag van de consument in dat land."

In de supermarkt zijn er meerdere exotenmerken. Hoe onderscheidt Soul Fruit zich? "Wij denken dat we met Soul Fruit een merk in de markt hebben gezet dat in een bepaalde behoefte voorziet. Het informeren van de consument op een manier die past bij deze tijd. Het merk heeft een moderne, frisse uitstraling en communiceert duidelijk waar het voor staat. De informatie die beschikbaar is via labels en flyers samen met de website, die binnenkort online gaat, geeft de consument meer inzicht in de wereld van de exoten. De recepten die wij voorstellen zijn eenvoudig te maken en zullen hopelijk bijdragen tot een gezond eetpatroon waarbij variatie en combinatie centraal staan", besluit Tamara.
Voor meer informatie:
Tamara Landzaat
Univeg Trade Benelux BV
T:+31 88 5294 490
F:+31 88 5294 506
Nijverheidsweg 4
2742 RG Waddinxveen - NL
www.univeg.com