Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Kinderen die gezond eten is voordeel voor hele agrosector
Het partnerschap tussen de Amerikaanse belangenvereniging PMA en de Eat Brighter campagne geeft telers, retailers en verkopers van verse producten handige tools om zich op kinderen en hun moeders te richten. Hoewel het nog te vroeg is om één product aan te prijzen, heerst er consensus onder alle betrokkenen dat door samenwerking kinderen meer groenten en fruit eten. Hiervan profiteert uiteindelijk de hele sector.
"Als geheel heeft de sector veel te winnen door de bestrijding van overgewicht bij kinderen", zegt Chris Veillon van Nature Fresh Farms. "We raakten betrokken bij Eat Brighter, omdat obesitas bij kinderen een groot probleem is in Noord-Amerika en we weten dat het partnerschap is verbonden met onze corporate doelstellingen om de consument voor te lichten over gezond eten." Het 'Eat Brighter'-programma geeft PMA-leden in Canada en de Verenigde Staten de mogelijkheid om gebruik te maken van het 'Eat Brighter'-logo en de karakters van Sesamstraat op de verpakking. Veel telers en retailers hebben ondertekend en Veillon gelooft dat de impact aanzienlijk is.
"Wanneer een consument ziet dat het 'Eat Brighter'-merk is toegepast op verschillende grondstoffen dan profiteert de hele sector," stelt Veillon. "Het is te vroeg om te zeggen dat het van invloed is op de verkoop van een bepaald product, maar als een persoon ziet dat het merk op een product staat dat ze kopen, dan kan dat zich uitstrekken tot andere producten met het 'Eat Brighter'-merk." Met de steun van de First Lady, Michelle Obama, en de integratie van populaire tv-personages is het programma een krachtig hulpmiddel om kinderen meer groenten en fruit te laten eten. PMA-leden zijn vrij om hun niveau van betrokkenheid te kiezen en Nature Fresh Farms nam de stap om de 'Eat Brighter'-branding op al hun verpakkingen te plaatsen.
"Hoe meer bedrijven de campagne ondersteunen, hoe beter het zal zijn," zei Veillon. "Dit is een geweldige kans voor ons, als kinderen meer gezond gaan eten, dan is het een win-win."