Anneleen vertelde dat er veel maatregelen nodig zijn om de consumptie van groenten en fruit te verhogen. "We moeten ervoor zorgen dat mensen doorhebben dat ze ongezond bezig zijn. Het promoten van een gezonde levensstijl is hierbij van groot belang. De focus moet liggen op smaak, plezier en de beleving. Er kunnen massamedia en social media voor worden gebruikt maar ook andere promotieacties. De aanpak georiënteerd op de omgeving is ook effectief. Zo worden hele groepen tegelijk bereikt."

VLAM
VLAM promoot op diverse manieren een gezonde levensstijl. Zoals van 2008 t/m 2014 de bekende All Day long campagne, waarbij men erop gewezen wordt dat men heel de dag tijd kan vrijmaken voor een gezond tussendoortje. De bedoeling was om de consumptiemomenten per dag omhoog te krijgen en om dat te bereiken werden heel veel media en promotieacties gevoerd. Conclusie: van 2008 t/m 2013 waren de groenten en fruit aankopen van de All Day Long-doelgroep 10% gestegen. Andere VLAM-cases zijn 'Dagelijkse' kost, een bekend kookprogramma op TV en het kookplatform Lekker van Bij ons. In samenwerking met GroentenFruit Bureau in Nederland werd er van 2011 t/m 2014 een conference-promotie gehouden in Duitsland. "Opvallend was dat de consumptie van Conference in die jaren was gestegen en de consumptie van importperen daarentegen gedaald."
Flandria 20 jaar
Flandria is al jarenlang het Belgische kwaliteitslabel voor groenten en fruit. Er is een brede range met meer dan 60 producten. Het wordt in België B2C gepromoot en de merkbekendheid ligt heel hoog. Voor Flandria heeft VLAM vanaf dit jaar een nieuwe strategie. "Flandria bestaat 20 jaar in 2015 en daarom willen we het kwaliteitsmerk een opfrisbeurt geven. Er komt dit jaar ook een event en het Flandria verhaal wordt zowel B2B als B2C verteld. Ook de komende twee jaar zal Flandria in de kijker staan, zowel bij bedrijven als bij de consument."
Voor meer informatie:
VLAM
Anneleen Leon
T 02 552 81 41
anneleen.leon@vlam.be
www.vlam.be
www.mijnflandria.be