Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Lijn met speciale tomatenrassen

Nieuw merk bij BelOrta: BelOrta’s Finest

Tholen - BelOrta heeft momenteel zo'n 40 specialties in het portfolio. Voor acht tomatenrassen met een bijzondere smaak, opvallend uiterlijk en/of aparte beleving is sinds kort een aparte smaaktomatenlijn ontwikkeld, genaamd BelOrta's Finest. De Lemoncherry valt hieronder en werd al eerder dit jaar voorgesteld op de Fruit Logistica in Berlijn. Eind mei wordt de volledige lijn geïntroduceerd.


 
Acht tomatensoorten
Jo Lambrecht van BelOrta vertelt dat Lemoncherry, BelRosso, Coeur de boeuf d'Antan, Ananastomaat, Noir de crimée, Sweet Pink, Marmande en Tijgertomaat onder BelOrta's Finest vallen. "Deze tomatensoorten springen uit de band door hun aparte karakteristieken. Sommigen zijn ontzettend smaakvol, anderen dan weer visueel erg aantrekkelijk of soms gaat het om authenticiteit. Daarom is het nodig om hen ook in het schap te laten opvallen." Hij verwacht niet dat het bij deze acht zal blijven. "BelOrta staat niet stil en investeert veel in innovaties. Ook BelOrta's Finest zal mee evolueren. Er zullen in de toekomst rassen bijkomen wanneer deze bij dit concept aansluiten."


 
Nichemarkten
Het merk BelOrta bestaat al langer, maar BelOrta wilde deze speciale producten apart segmenteren. Jo benadrukt: "Al onze producten zijn bijzonder en worden met veel zorg geselecteerd. Ook de klassieke segmenten zoals Elite, Prince en Baron zijn het resultaat van jarenlange vakkennis en passie. BelOrta's Finest bevat producten met kleine arealen, die perfect geschikt zijn voor nichemarkten. We bieden deze tomaten aan als een apart assortiment richting specialiteitenwinkels. BelOrta's Finest bevat de zogenaamde heirloom-tomaten. Dat zijn oude tomatenvariëteiten. Deze bonte verzameling aan kleuren en smaken binnen dit assortiment zijn erg in trek bij een bepaalde nichemarkt. BelOrta's Finest biedt een extra waarde aan de specialisten, die hiermee aan de slag willen gaan. Naast de producten bieden we ook visuele ondersteuning in de winkel en zonodig geven we specifieke info aan de speciaalzaken over de bijzondere karakteristieken van deze tomaten."



Toekomst
Samenvattend: "We willen de geselecteerde producten een plaats geven door ze te groeperen. Daarenboven kunnen we met BelOrt's Finest een mooi assortiment aanbieden aan de speciaalzaken met een hele waaier aan verpakkingen. Alle variëteiten vormen samen een mooi visueel geheel in de rayons en dit zal versterkend werken."

Voor meer informatie over BelOrta's Finest: www.belorta.be/belortasfinest

Voor meer informatie:
Sofie Lambrecht
Divisiehoofd Marketing BelOrta
T +32 (0)15 565 292
M +32 (0)476 85 08 14
E sofie.lambrecht@belorta.be
www.belorta.be
@LambrechtSofie