Het bedrijfsresultaat voor het bananensegment steeg met 52,3% naar $66 miljoen over het kwartaal. Het salades en gezonde snacks segment zag een verbetering van 284,9% naar $28 miljoen dollar. Beide divisies presteerden beter dan in dezelfde periode in 2014, aldus het bedrijf.
In de documenten, die overhandigd zijn aan de SEC (Securities and Exchange Commission) boekte het private bedrijf een winst van $59,6 miljoen. Een jaar eerder was dat nog $17,8 miljoen.
De omzet in de drie divisies van het bedrijf kwam uit op $776,6 miljoen. Verdeeld naar divisie was de omzet:
- Bananen: $502,2 miljoen ($537 miljoen in Q2 2014)
- Salades en gezonde snacks: $248,1 miljoen ($249 miljoen in Q2 2014)
- Overig: $26,3 miljoen ($39 miljoen in Q2 2014)
Andere hoogtepunten:
- De netto omzet daalde op een geconsolideerde basis met 6%. Voor de bananen werd de daling veroorzaakt door een lager afzetvolume in Noord-Amerika en de impact van wisselkoersen, wat gedeeltelijk werd gecompenseerd door hogere prijzen.
- De verkoop in salades en gezonde snacks segment bleef stabiel, jaar-op-jaar. Dit werd veroorzaakt door een groter volume in de retail, een uitgebreidere product mix en een efficiƫntere handel. De volumes in gezonde snacks, food service en bewerkt fruit daalden.
- Door kleinere volumes daalde de omzet in andere productgroepen.
- De verkoopkosten lagen 10,9% lager op een geconsolideerde basis. Het weer had minder impact dan vorig jaar, de volumes lagen lager, net als de brandstofkosten.