Als onderdeel van een meerjarige campagne zal het Pear Bureau Northwest peren aan gaan prijzen als het perfecte alternatief voor een eenvoudig en gezond tussendoortje. Zo zullen er consumentenprogramma's met proeverijen, demonstraties en evenementen georganiseerd worden. Ook is er nieuwe informatie op de website te vinden en vinden er social media campagnes en overige media- en bloggersactiviteiten plaats.
De helft van alle eetmomenten komt tegenwoordig voort uit de behoefte aan een tussendoortje. Volgens een recent onderzoek van Mintel over snackgedrag snackt 94% van de Amerikanen dagelijks minstens één keer in vergelijking tot 64% vorig jaar. Van hen geeft 33% aan dit jaar voor gezondere tussendoortjes te kiezen waarbij de nadruk op eenvoudige ingrediënten ligt. 'Millennials', geboren tussen 1981-1996, snacken vaker dan andere demografische groepen meerdere malen per dag.
Een studie die onlangs uitgevoerd werd in opdracht van USA Pears heeft aangetoond dat consumenten gemiddeld zes of meer peren tegelijk inkopen en dat 46% van hen de peren als ochtend- of middagsnack nuttigt.
"De kwaliteit van Amerikaanse peren is dit seizoen uitstekend en, als gevolg van de hete zomer, verwachten we een overvloed aan fruit in snackformaat. Onze campagne is perfect getimed om onze telers en distributeurs te helpen hun overvloedige oogst kwaliteitsperen te verkopen. De kleine maatsortering is perfect voor onderweg of om mee te nemen in de lunchtrommel," aldus Stephenson.
"Peren zitten vol voedingstoffen, vezels en vitamine C, bevatten geen vet en leveren maar 100 calorieën per portie," licht Stephenson toe.
Voor meer informatie:
Kathy Stephenson
Pear Bureau Northwest/USA Pears
Tel: +1 (503) 652-9720
Email: [email protected]
www.usapears.org