Omzet retail in september +0,8% ten opzichte van vorig jaar
De eerste drie kwartalen van 2015 bedraagt de Nederlandse supermarktomzet 25,11 miljard euro. Dit is een stijging van 1,0% ten opzichte van dezelfde periode in 2014. De stijging is te verklaren door het toegenomen aantal supermarktbezoeken. Tot nu toe laten alle maanden van 2015 een omzetgroei zien met uitzondering van de maand juni. De belangrijkste oorzaak hiervan is het ontbreken van een EK of WK voetbal.
Joop Holla verwacht dat de groei van de totale Nederlandse supermarktomzet in 2015 op basis van 52 weken uitkomt op 1%. "In 2016 verwachten we een omzetgroei van 1,5%. Deze groei zal deels worden veroorzaakt door 1% prijseffect. De promotiedruk zal licht dalen door het verdwijnen van C1000", aldus Joop Holla.
Meer informatie:
GfK
Joop Holla (Research Director)
E: [email protected]
T: 06-55323114.
www.gfk.com