Vlees-groentenmix winnaar van de Jumbo Huismerk Lab 2015
Directeur Formule & Innovatie Colette Cloosterman-van Eerd over het winnende product: "De gezondere vleeswaren van Vollebregt Fresh Company zien wij als het meest innovatieve product van alle inzendingen. De vleeswaren spelen niet alleen in op een gezonder eetpatroon, maar eveneens op toekomstige trends waarbij vlees steeds minder een prominente rol heeft en groente een steeds grotere rol krijgt. Daarnaast is het product ook zeer smaakvol en dat is zeker niet onbelangrijk. Al met al een terechte winnaar!"
Met behulp van het Huismerk Lab, dat dit jaar als thema heeft 'gezonder eten en leven', wil Jumbo het huismerkassortiment gezonder maken. Het bedrijf heeft leveranciers aangemoedigd om nieuwe en innovatieve producten op dit gebied te ontwikkelen. Uitgangspunt bij de ontwikkeling van nieuwe gezonde producten is dat ze 'net zo goed of beter dan het A-merk zijn' en 'minstens zo aantrekkelijk voor de klant'.
Jury
De top 50 van de ingezonden producten werd tijdens een speciale proefmiddag, de Monsterdag, beoordeeld en bekeken door een testpanel. Alleen de allerbeste innovaties gingen door naar de Finaledag. Daar beoordeelde een kritische jury, met onder meer leden van de directie van Jumbo, het Voedingscentrum, HAS Hogeschool en Centraal Bureau voor de Levensmiddelen (CBL) of de inzending op een makkelijke manier bijdraagt aan een gezonder eetpatroon. Ook de verpakking en presentatie speelde een belangrijke rol in de beoordeling.
Bron: Jumbo