Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eerste campagne Verenigd Koninkrijk ooit

Chiquita kleurt Londense taxi's geel

In oktober van dit jaar zullen 300 Londense taxi's bananengeel kleuren voor de allereerste Chiquita reclamecampagne in het Verenigd Koninkrijk met als doel het kwaliteitsfruit onder de aandacht van de consument te brengen. Retailers en handelaren zullen uitgerust worden met sales kits, die reclamemateriaal bevatten dat aansluit op de taxireclame. Ook zal een reeks Chiquita ontbijtevenementen plaatsvinden op belangrijke groenten en fruit verkooplocaties.

"We willen dat de consument voor het merk Chiquita kiest en tegelijkertijd de retail- en groothandelsverkopen een impuls geven," vertelt John Cockle, Chiquita directeur voor Scandinaviƫ, het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

Ook in het interieur van de taxi's is het merk terug te vinden. Op de naar achtergerichte klapstoel is de boodschap 'Just Smile' aangebracht. Deze boodschap is ook terug te vinden op de taxibonnen.

Cockle legt uit dat Chiquita voor de stad Londen koos voor haar eerste reclamecampagne vanwege de grote potentiƫle afzetmarkt aldaar.

"We hebben berekend dat zo'n 5,2 miljoen mensen de gele 'Chiquita' taxi's zullen zien deze maand. We zijn er dan ook van overtuigd dat onze naamsbekendheid en verkoop hiermee een boost zullen krijgen," aldus Cockle.
Publicatiedatum: