Duitsers ontevreden over kwaliteit verscheepte mango's
De stand van Karl Klees GmbH op de Großmarkt Düsseldorf
Deze situatie leidt tot wat spanningen op de markt. "De verhouding tussen vraag en aanbod is momenteel extreem onevenwichtig", vertelt Dieter. "De vraag van de klant is momenteel groter dan het aanbod aan goede mango's. Terwijl de prijzen van ander exotisch fruit grotendeels stabiel blijven op de Großmarkt, is de situatie bij mango's duidelijk anders."
Omdat er momenteel bijna alleen nog maar ingevlogen producten verkocht worden, stijgen ook de prijzen van mango's. "De ingevlogen mango's kosten inmiddels bijna drie tot vier keer zoveel als verscheepte mango's", zegt de groothandelaar.
Het team van Karl Klees. Vierde van links Dieter Schmitt
De reden van de zwakke conditie van de mango's ziet de deskundige in de rijpingsgraad. "De mango's worden veel te vroeg geoogst en veel te onrijp verscheept, aldus Dieter. "Aansluitend zijn deze dan drie tot vier weken per schip onderweg waarbij ze niet goed narijpen. Het resultaat: de mango's smaken niet en gaan kapot."
Dieter Schmidt
Karl Klees GmbH
Ulmenstraße 275, 40468 Düsseldorf
Tel.: +49 (0211) 4220185
[email protected]
www.klees-fruit.de