"In tegenstelling tot andere fruitsoorten, zijn appelen jaarrond geliefd. Met name tijdens de feestdagen, wanneer zij onderdeel uitmaken van de feesttafel bij onder andere de Chuseok viering," lichten de onderzoekers toe. Na appelen komen clementines op de tweede plaats. Koreanen besteden hier gemiddeld €55,50 aan. Na clementines volgen druiven waar €51,15 aan uitgegeven werd, watermeloen, €42,49, en aardbeien, €36,99.
Ook werden er vaker appelen gekocht, gemiddeld 8.7 keer per jaar. Dit is vier zo vaak als peren, die gemiddeld slechts 2.3 keer per jaar gekocht worden. Hoewel kastuinbouw het mogelijk maakt om jaarrond van alle fruitsoorten te genieten, lijkt er een voorkeur voor seizoensfruit te bestaan.
Clementines waren het populairst van oktober tot maart, druiven van augustus tot oktober, perziken van juli tot september, kaki's van oktober tot november, watermeloen van mei tot augustus en aardbeien van december tot april.
Bron: english.chosun.com