Fruitness lanceert perencampagne
De peer, zowel populair bij volwassenen als kinderen vanwege de zoete smaak en zachte consistentie, zal centraal staan in een smakelijke roadshow in vier Duitse steden: Hannover, Göttingen, Münster en Essen.
Van 12 tot 16 januari zullen er posters en billboards, die het ras Abate Fétel (de koningin der peren) promoten, te zien zijn op meer dan 70 strategische punten: voornamelijk stads- en winkelcentra. Deze soort, die wordt geteeld in de regio Emilia in centraal-noordelijk Italië, is vernoemd naar een lid van een religieuze orde, 'Abate' Fétel, die de peer midden 19e eeuw ontdekte. De peren zijn vaak groot van omvang, hebben een flesachtige vorm en een fijne, zachte en dunne schil. De sappige textuur heeft een heerlijke zoetzure smaak en sterke geur.
Om nog meer mensen te bereiken, zal ook een aantal promotors worden ingezet in de drukste delen van de vier steden. Zij zullen promotieproducten uitdelen, vragen beantwoorden en vooral consumenten uitnodigen om de Abate Fétel te proeven.
De peer is zowel de belangrijkste vrucht in het Fruitness-project, alsook een van de populairste vruchten in Europa. Tot de grootste producenten van de EU-28 behoren Italië (723.000 ton), Spanje (377.000), België (347.000) en Nederland (327.000). Ramingen voor de totale oogst van de EU-28 in 2015 staan op 2.343.000 ton, waarvan 334.000 ton wordt vertegenwoordigd door de Abate Fétel.
'Fruitness, geniet ervan!' promoot sinds 2006 het eten van fruit en heeft in de afgelopen negen jaar online games en smartphone-apps met fruit als thema gecreëerd, proeverijen bij verkooppunten georganiseerd en hulpmiddelen ontwikkeld om de groenteafdelingen van supermarkten aantrekkelijker te maken.
Voor meer informatie: www.fruitness.eu