Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Belgische tol maakt geen uitzonderingen

Vanaf 1 april gaat België tol heffen voor vrachtwagens zwaarder dan 3,5 ton en moet er een heffing tot €0,20 per kilometer betaald worden op de belangrijkste snelwegen. Er zijn chauffeurs die niet per se over snelwegen hoeven te rijden, waar kilometerheffing op van toepassing is, wanneer zij hun klanten willen bereiken.
Zij ontkomen volgens EVO echter niet aan het betalen van tol. De transportorganisatie meldt dat er een werkende 'on board unit' (OBU) in het voertuig aanwezig moet zijn, ook al rijdt de auto alleen op de secundaire wegen en worden autosnelwegen dus vermeden. Dit betekent dat er sowieso een registratie van het voertuig moet komen, dat er borg voor de OBU moet worden betaald en dat er een afrekenmethode moet worden bepaald. De standaardboete voor het niet voldoen aan de in België geldende voorschriften, waaronder deze verplichte registratie, bedraagt duizend euro.

Bron: EVO
Publicatiedatum: