Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Whole Foods bekritiseerd om gepelde sinaasappel
In een artikel van website laist.com wordt Whole Foods bekritiseerd over de verpakkingen die ze gebruiken voor hun sumo-mandarijnen. Nu de sector meer en meer op zoek is naar 'gemakkelijke' verpakkingen voor de consument, denken sommigen dat Whole Foods een 'beetje' te ver is gegaan.
Op een cynische manier benadert de website de verpakkingen van de retailer: "Whole Foods omarmt deze ideologie en doen hun uiterste best om ervoor te zorgen dat hun klanten niets dan het beste krijgen aangeboden in de supermarkt. Hun lijn van verbeterde sumo-mandarijnen wordt smaakvol gepresenteerd in een laag van recycleerbaar plastic. Zo gemakkelijk!"
De website gaat verder: "Door de eliminatie van de schil zorgt Whole Foods voor een gestroomlijnd consumptieproces. Niet langer zullen we ons zorgen maken over de plakkerige sinaasappelschil onder onze nagels. Niet langer zullen we ons afvragen wat te doen met die vervelende schillen nadat we het vlees van de vrucht hebben verslonden. En dit alles voor slechts € 5,47 per pond? Dit is een droom die uitkomt!"
Ook consumenten reageerden via Twitter: "Als de natuur nou een manier had uitgevonden om deze sinaasappelen te bedekken, dan hadden we geen plastic hoeven gebruiken."
De reactie van WholeFoods: "Dit is zonder twijfel onze fout. We hebben de mandarijnen uit de schappen gehaald. We zullen ze voortaan in hun natuurlijke verpakking laten: de schil."
WholeFoods lag eerder onder vuur voor hun verpakkingen. Vorig jaar verkocht de retailer Asparagus Water voor € 5,50 per fles. Na veel klachten van de consument is ook dit product uit de schappen verwijderd.
Het was dan ook een teleurstelling voor gehandicapte twitteraars die wel heil zagen in de schilloze sinaasappel. Zij reageerden weer op twitter door zowel hun teleurstelling als de onvrede over de ongepaste stunt te uiten.