65-plussers besteden bovengemiddeld aan AGF in de supermarkt
Stijging aantal bezoeken aan supermarkt
Per kassabon werd er in november 2,4% meer afgerekend (€ 22,55 november 2016 en € 22,02 november 2015). Ook is er een stijging van 0,9% in het aantal supermarktbezoeken.
Aankoopgedrag ouderen wijkt fors af
Het aankoopgedrag van ouderen (65-plussers) wijkt sterk af, zowel qua assortiment, online boodschappen doen als ook de gekozen supermarktformule.
Wat het assortiment betreft geven ouderen relatief weinig uit aan zoutjes, frisdrank en diervoeding en besteden ze bovengemiddeld aan bloemen & planten, wijn, warme dranken, aardappelen, groente & fruit. Ook qua online boodschappen doen, wijken ze af; zo nemen ze nog geen kwart van de online omzet voor hun rekening.
65-plussers doen vooral boodschappen bij Spar, Poiez, Aldi, Nettorama, Emte, Coop en Plus.
De supermarktomzet is in november met 3,3% gestegen naar €3,33 miljard (€3,22 miljard in november 2015). In de eerste 11 maanden van dit jaar is de supermarktomzet met 2,5% gestegen naar €31,66 miljard (€30,88 miljard t/m november 2015).
Bron: GfK
Voor meer informatie:
Joop Holla
[email protected]
T: 06-55323114.