Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
"90.000 ton meloen"
Agroponiente: verwachte groei van 7 % in meloen
Agroponiente Group, bestaande uit Agroponiente en zijn gespecialiseerde tomatenbedrijf Vegacañada, bereidt zich voor op de start van het meloenseizoen. Er wordt een groei van 7 % verwacht.
De commercieel directeur van het bedrijf, Manuel Martínez Daza, analyseert de situatie en de verwachtingen. Hij legt de nadruk op de kwaliteit van het product als eigenschap om mee te concurreren op een steeds gecompliceerdere markt.
Martinez Daza: "In dit seizoen zal veel gevraagd worden van zowel het bedrijf als van de telers. Gedurende enkele maanden moeten de inspanningen namelijk verdubbeld worden zodat we de markt het beste kunnen bieden van meloenen waarnaar in het voorjaar erg veel vraag is in Europa".
Vorig jaar maakte de meloen 19 % uit van de teelt van het bedrijf. Het ging om 58.000 ton, waarvan 42.000 ton pitloos. "Het komende jaar zullen we een groei doormaken. We verwachten 90.000 ton meloen te bereiken. Wat betreft de export: 70 % van onze meloenen wordt uitgevoerd", geeft de commercieel directeur aan.
Met betrekking tot de meloenen zal het bedrijf opnieuw de beschikking hebben over zwarte meloen. De nadruk zal liggen op de Fashion en Crimson meloen en ook zullen er gele en mini watermeloenen zijn. Het bedrijf blijft ook werken met de zwarte Piel de Sapo, de gele Galia en de Cantaloupe variëteiten.
De meloenen van Agroponiente Group zijn al te vinden op de markt onder de merken Fashion, Hortni, Poniente, Premium en Dulce de Vega. De overige meloenen onder de merken Bombón de Agroponiente, Poniente en Dulce de Vega. De meloenen worden gekenmerkt door strenge kwaliteitscontroles, die garanderen dat elke meloen op het juiste moment van rijping is geoogst. Dat is mogelijk dankzij de constante suikergehalte controles waaraan de teeltbedrijven onderworpen zijn.
Martínez Daza: "Grupo Agroponiente werkt al meer dan 30 jaar voor en door zijn klanten en telers. In al die tijd was er sprake van een aanhoudende groei zonder grote uitschieters, maar waarin elk seizoen de in het vorige seizoen geboekte vooruitgang bevestigd werd. Voor dit nieuwe seizoen wordt een mogelijke groei van rond de 7 % geraamd".
Martínez Daza analyseert daarnaast de marktsituatie: "Het afgelopen seizoen betekende opnieuw een groei van de buitenlandse concurrentie voor deze producten. De ervaring en de bekwaamheid van onze bedrijven en telers hebben ons echter in staat gesteld om door te gaan met het laten toenemen van de kwaliteitsniveaus, iets wat erg belangrijk is in de concurrentie met andere landen".
Volgens de commercieel directeur wordt "de Europese groenten- en fruitmarkt elk jaar complexer". Dit komt "onder andere door de druk vanuit niet-EU landen die ieder seizoen meer product afzetten op de markt, het Russische veto over EU-producten, de schommelingen in de vraag en nu ook de Brexit. Het teeltgebied van Almería beschikt echter over belangrijke concurrentievoordelen: van ons bevoorrechte klimaat tot de uitzonderlijke kwaliteit van onze producten, resultaat van de knowhow en de ervaring van onze telers. Voeg daaraan toe de decennialange relaties met de beste klanten van de Europese markt. Ons product wordt erkend en ons vertrouwen erin is onwrikbaar".
Voor meer informatie: Víctor J. Hernández Agroponiente C/ Antonio Vico, 3. Bajo. 04003. Almería. T: +34 950043439 M:+34 696417545 [email protected] www.presssport.es