De president-directeur van Anecoop, Alejandro Monzón, lichtte toe dat de teelt van de Bouquet "een belangrijke maatschappelijke waarde heeft, aangezien de teeltprogramma's in samenwerking met de partnercoöperaties worden ontworpen en er sprake is van een zorgvuldige commerciële planning. Daardoor wordt het mogelijk gemaakt dat vele Spaanse telers en hun families gedurende het hele jaar continuïteit kunnen geven aan de landbouwactiviteit. Voor ons is dat een manier om de Spaanse landbouw te beschermen. We hebben ingezet op de kwaliteit van het product in Spanje".
De grote invloed van het product op de internationale markt is het gevolg van de eenheid in commerciële acties en van toegepaste R&D. Op de twee proefvelden in Almería en Valencia, met zowel kasteelt als buitenteelt, blijft het bedrijf werken aan zijn teeltprocessen en aan nieuwe teeltvormen. De trend richting een kleinere maat en de inzet op verschillende kwaliteiten en kleuren valt hierin op.
Promotiecampagne
Het bedrijf begint aan een intensieve communicatie- en marketingcampagne, die een investering van meer dan 900.000 euro betekende. Deze zal invloed hebben in Spanje, Frankrijk, Tsjechië, Wit-Rusland en Polen. Het gaat om acties op verkooppunten, op radio, televisie en via sociale netwerken, op culturele en sportieve evenementen en in ontmoetingen met de media.
4Fruit Company is exclusief verdeler van Bouquet-watermeloenen op de Nederlandse markt.
Voor meer informatie:
4 Fruit Company
Handelsweg 30
2988 DB Ridderkerk
Tel. 0180 641908
[email protected]
www.4fruitcompany.nl