Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
900.000 euro promotiecampagne

Bouquet goed voor 15 % van export Spaanse watermeloen

Momenteel vertegenwoordigt de pitloze Bouquet watermeloen van coöperatie Anecoop 18% van de in Spanje geteelde watermeloenen en 15% van de Spaanse export van dit fruit. Het product is leidend in de Europese consumptie van watermeloen. Alle Bouquet watermeloenen worden in Spanje geteeld door telers met veel ervaring.

Gisteren presenteerde Anecoop de acties die de coöperatie dit seizoen gaat ondernemen om de Bouquet watermeloen onder de aandacht van de consument te brengen. Ook werd de balans opgemaakt van de in 2017 verkregen resultaten en werden de groeiperspectieven voor de komende jaren bekendgemaakt. Vertegenwoordigers van diverse van de aangesloten coöperaties uit verschillende gebieden, die zijn opgenomen in het Bouquet-programma, waren aanwezig. 



De president-directeur van Anecoop, Alejandro Monzón, lichtte toe dat de teelt van de Bouquet "een belangrijke maatschappelijke waarde heeft, aangezien de teeltprogramma's in samenwerking met de partnercoöperaties worden ontworpen en er sprake is van een zorgvuldige commerciële planning. Daardoor wordt het mogelijk gemaakt dat vele Spaanse telers en hun families gedurende het hele jaar continuïteit kunnen geven aan de landbouwactiviteit. Voor ons is dat een manier om de Spaanse landbouw te beschermen. We hebben ingezet op de kwaliteit van het product in Spanje".

De algemeen directeur van Anecoop, Joan Mir, stelde: "We zijn optimistisch met betrekking tot de volumes en de kwaliteit van het product in het huidige seizoen. We gaan door met ons rassenverbeteringsplan en zullen blijven werken aan het high-end segment en de smaak, zodat we blijven groeien op de Europese markten, waar er sprake is van een stijgende lijn".

Met betrekking tot de toekomst gaf Joan Mir aan: "Onze uitdaging is om eraan te blijven werken dat we ons onderscheiden van de teelt in andere landen, met een verser product, een lagere ecologische voetafdruk door een kortere transporttijd, en met een betere kwaliteit, kleur en smaak".




De grote invloed van het product op de internationale markt is het gevolg van de eenheid in commerciële acties en van toegepaste R&D. Op de twee proefvelden in Almería en Valencia, met zowel kasteelt als buitenteelt, blijft het bedrijf werken aan zijn teeltprocessen en aan nieuwe teeltvormen. De trend richting een kleinere maat en de inzet op verschillende kwaliteiten en kleuren valt hierin op.

De oogsttijd begint in april in Almería en volgt daarna in Murcia, Alicante, Valencia en Castellón. De oogsten in Sevilla en Castilië-La Mancha maken het seizoen compleet. Er is sprake van een uniek programma, met procedures voor het hele proces: van de rassenselectie en het agronomisch beheer van de variëteiten tot de integratie van de productie, de diversificatie van het aanbod en de afzet.

Momenteel zijn er vier soorten van de pitloze Bouquet-watermeloen: de rode, de geel gestreepte, de zwarte en de mini. Al deze soorten zijn ook vanuit de biologische teelt verkrijgbaar.

Promotiecampagne 
Het bedrijf begint aan een intensieve communicatie- en marketingcampagne, die een investering van meer dan 900.000 euro betekende. Deze zal invloed hebben in Spanje, Frankrijk, Tsjechië, Wit-Rusland en Polen. Het gaat om acties op verkooppunten, op radio, televisie en via sociale netwerken, op culturele en sportieve evenementen en in ontmoetingen met de media.

Een van de acties springt eruit. Het merk Bouquet biedt, in samenwerking met supermarkten, consumenten van de Bouquet watermeloen een kado aan uit een van de verschillende categorieën (sport en avontuur, schoonheid en gezondheid, huis en vrije tijd, onder andere). In Frankrijk zal deze actie gepromoot worden via televisie en sociale netwerken, in Spanje via radio, sociale netwerken en luchtreclame.

4Fruit Company is exclusief verdeler van Bouquet-watermeloenen op de Nederlandse markt.


Voor meer informatie:
4 Fruit Company
Handelsweg 30
2988 DB Ridderkerk
Tel. 0180 641908
[email protected]
www.4fruitcompany.nl
Publicatiedatum: