Bij veel consumenten in Nederland en andere Noord-Europese landen is de Piel de Sapo meloen onbekend. Door de groene, knobbelige schil denken veel consumenten dat de meloen niet rijp is. Het tegendeel is waar: de meloen die in de supermarkt ligt is ready to eat.
Sterk in consumentenonderzoek
Het vruchtvlees van de Piel de Sapo is wit en sappig. De meloen onderscheidt zich met zijn zoete smaak. "Uit consumentenonderzoek springt hij er altijd uit als de beter smakende meloen. De vruchten zijn ook stabiel lekker. Met die goede smaak kan de Piel de Sapo een boost geven aan het hele meloenschap", zegt Vincent van Wolferen, marketingspecialist voor meloen en watermeloen bij Rijk Zwaan.
De actie bij Hoogvliet is de start van een campagne om Piel de Sapo meloen in heel Noord-Europa onder de aandacht te brengen. Rijk Zwaan werkt hiervoor samen met supermarkten in verschillende landen.
Onderdeel van de promotie-actie in Nederland is een winactie voor een reis voor 2 personen naar Spanje, de bakermat van de Piel de Sapo.