Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Actie Piel de Sapo meloen voor West-Europese markt

Wie niet op vakantie is, kon afgelopen vrijdag en zaterdag toch een vleugje Spanje proeven. Foodtrucks deelden bij supermarkt Hoogvliet in Alphen a/d Rijn en Woudenberg Piel de Sapo meloen uit. In 68 filialen van Hoogvliet vinden consumenten de komende weken informatie over deze meloen, die in consumententesten steevast hoog scoort op smaak. Het is de start van een campagne van groenteveredelingsbedrijf Rijk Zwaan om de meloen meer bekendheid te geven in Noord-Europa.


Ready to eat
Piel de Sapo meloenen zijn in Spanje een populair toetje; gezinnen sluiten vaak dagelijks de maaltijd af met een stuk Piel de Sapo. Fijnproevers weten de meloen ook te vinden als snack en basis voor salades, voor- en lunchgerechten.
Bij veel consumenten in Nederland en andere Noord-Europese landen is de Piel de Sapo meloen onbekend. Door de groene, knobbelige schil denken veel consumenten dat de meloen niet rijp is. Het tegendeel is waar: de meloen die in de supermarkt ligt is ready to eat.



Sterk in consumentenonderzoek
Het vruchtvlees van de Piel de Sapo is wit en sappig. De meloen onderscheidt zich met zijn zoete smaak. "Uit consumentenonderzoek springt hij er altijd uit als de beter smakende meloen. De vruchten zijn ook stabiel lekker. Met die goede smaak kan de Piel de Sapo een boost geven aan het hele meloenschap", zegt Vincent van Wolferen, marketingspecialist voor meloen en watermeloen bij Rijk Zwaan.



Noord-Europa aan de Piel de Sapo
De actie bij Hoogvliet is de start van een campagne om Piel de Sapo meloen in heel Noord-Europa onder de aandacht te brengen. Rijk Zwaan werkt hiervoor samen met supermarkten in verschillende landen.
Onderdeel van de promotie-actie in Nederland is een winactie voor een reis voor 2 personen naar Spanje, de bakermat van de Piel de Sapo.
 
Publicatiedatum: