Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Metis pruimen keren terug in het fruitschap
Ondanks het weer zal het merk Metis in 2018 terugkeren in het winkelschap met een volume dat op 4.500 ton wordt geraamd. De Metis rebrandingcampagne is halverwege juni van start gegaan om de nieuwe identiteit van het merk en de nieuwe namen van de Metis producten te promoten.
Het doel is om de versafdeling nieuw leven in te blazen, het assortiment te vereenvoudigen en het Metismerk aantrekkelijker voor de consument te maken.
Metis slaat dit jaar een nieuwe weg in door de kenmerken van haar productsegmenten te communiceren, waardoor het fruit een eigen identiteit krijgt. Hieronder volgt een opsomming van de pruim-abrikoos hybriden: een verrassende mix boordevol karakter.
Oxy Solar genaamd 'de mooie' die zijn concurrenten aftroeft door zijn sappige smaak, intense blauwe schil en bloedrode vruchtvlees.
Dark Moon, 'de rebel' die de wereld zal veroveren met zijn ivoorwitte schil en onweerstaanbare gele hart.
Safari Star, 'de avontuurlijke' waarvan de unieke gevlekte schil garant staat voor een smaaksensatie.
Tot slot is er de Sunset Sky, 'de hartstochtelijke', met zijn vurige rode kleur.
Metis biedt gedurende het hele seizoen, van mei tot november, een breed scala aan premiumfruit in 24 verschillende landen aan. Het merk zal in 2022 naar verwachting een volume van 12.000 vermarkten. Metis werkt samen met telers op het zuidelijk halfrond om een jaarronde aanvoer te kunnen garanderen.
Het Metis assortiment omvat momenteel 15 rassen maar het merk blijft innoveren en jaarlijks worden er zo'n 30 nieuwe rassen in Europa geƫvalueerd om het aanbod verder mee uit te breiden.