Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

AH introduceert premium AGF-lijn: Uitblinkers

Tholen - Albert Heijn zet een premium klasse AGF in de markt. In juni introduceerden zij de lijn Uitblinkers. Het zijn fruit- en groentesoorten die opvallen qua smaak en bijzondere eigenschappen. "Ten opzichte van de reguliere producten blinken ze uit vanwege de extra intense of heel bijzondere smaak. De cherrytomaatjes die bijvoorbeeld lekker knapperig zijn en de aardbeien en frambozen die iets zoeter zijn", vertelt woordvoerster Pauline van den Brandhof.
 



De uitblinkers liggen sinds juni in de schappen en werden voorheen verkocht onder het label 'Het beste van het seizoen'. Albert Heijn kan nog niet veel kwijt over het succes van Uitblinkers. "In principe loopt de verkoop goed, zeker met dit mooie weer eet men graag lekker fruit en groente. We evalueren nu hoe het gaat", aldus Pauline.



Naast 'biologisch' en 'buitenbeentjes' als onderscheidende factor introduceert Albert Heijn met uitblinkers een derde kenmerk. 

AH heeft momenteel 8 Uitblinkers:
  • Sable druif
  • Juanita cherry tomaat aan de tak
  • Nebula cherry tomaat
  • Tasty tom trostomaat
  • Toma'Gusto vleestomaat
  • Sweet eve framboos
  • Magnum aardbei
  • Sweet eve aardbei
"We zullen dit najaar het assortiment Uitblinkers verder uitbreiden, dat wordt nu allemaal bekeken en besproken. We doen continu onderzoeken naar welke nieuwe producten en diensten we kunnen aanbieden in onze winkels. Dat doen we al 130 jaar. Uitgangspunt hiervoor is dat het producten zijn die dichtbij onze klanten staan. En we kijken ook wat het seizoen biedt, wij verkopen namelijk wat het land biedt", besluit Pauline.