Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eten is weten

Nestlé 's MAGGI, het merk dat sinds 1895 bij menig Nederlander in het keukenkastje te vinden is, heeft drie nieuwe Lekker Laag in Zout-maaltijdmixen geïntroduceerd die het basisrecept vormen voor de gerechten Chili con carne, Spaghetti & Macaroni en Nasi & Bami. Deze maaltijdmixen zijn lekker, gemakkelijk te bereiden en zitten ook nog eens boordevol groenten, kruiden en specerijen. ''Eten is weten'' en daarom nodigde MAGGI 160 consumenten uit voor een MAGGI Kasdiner in het De Ruiter Experience Center.

De afgelopen weken was MAGGI volop aanwezig in supermarkten met instore activiteiten om de nieuwe maaltijdmixen te promoten. Nu was het tijd om ook echt te gaan proeven. In totaal waren er tachtig consumenten uitgenodigd om samen met hun partner aan te schuiven bij het unieke Kasdiner. De twee diners vonden plaats in de demokas van zaadveredelingsbedrijf De Ruiter, het De Ruiter Experience Center in Bleiswijk. Een hypermoderne demokas waar meer dan 300 verschillende tomatenrassen worden geteeld. Een logische locatiekeuze dus want voor zowel MAGGI als De Ruiter is groente een cruciaal onderdeel van hun werkwijze en visie.

Feestelijk programma
De genodigden werden feestelijk ontvangen, waarna zij er middels een korte presentatie meer te weten zijn gekomen over de initiatieven die MAGGI neemt om consumenten meer groenten te laten eten en hun zoutinname te verminderen. Nico van Vliet (Tradepartnership Manager de Ruiter) kon vervolgens gepassioneerd toelichten waarom deze visie zo goed aansluit bij de expertise van De Ruiter.

Na rondleidingen in De Ruiter Garden en De Ruiter Market werd het startsein gegeven voor het Kasdiner. De gasten genoten van een smakelijk menu, waarbij diverse MAGGI-producten met groenten uit de kas een hoofdrol speelden. Het trostomaten ras Sevance was bijvoorbeeld de basis van de Gazpacho en is ook gebruikt om de MAGGI Lekker Laag in Zout Chili con carne van de juiste smaak te voorzien. Zelfs het dessert was gemaakt van groente, namelijk een brownie met aubergine als basis!

Deze creatieve manier om consumenten bewust te laten worden van hun zoutinname en groentengebruik werd enorm enthousiast ontvangen door de 160 genodigden. Al met al is dit een hele bijzondere en sfeervolle zomeravond geweest in de kas van de Ruiter.

Voor meer informatie:
De Ruiter Seeds
www.deruiterseeds.com
[email protected]

Publicatiedatum: