"Gedreven om iedere dag beter te doen dan de vorige"
Jan de Boer en Arnold Reijers
"In 2003 telde FresQ tien verkoopdochters, nu zijn dat er vijf", bijt Jan de Boer het spits af. "Dit is mede het gevolg van steeds intensievere samenwerking tussen onze
leden. Die synergie heeft er toe geleid dat FresQ groeit. We willen de belangen van onze leden zo goed mogelijk behartigen en dat vraagt om een organisatie die op het
gebied van met name afzet actief een rol vervult. Afzet was een van de onderwerpen waar ik me als algemeen directeur mee bezig hield. Echter, willen we als FresQ de regierol daarin verder blijven ontwikkelen dan vergt dat meer aandacht. Daarom is besloten een commercieel directeur te benoemen. Dat neemt overigens
niet weg dat ik samen met het bestuur het afzetbeleid bepaal en daarvoor de eindverantwoordelijkheid draag."
De afzet van FresQ is georganiseerd volgens een multichannelstructuur. "Met vijf verkoopdochters die allemaal hun eigen specialismen kennen, beschikt FresQ over een afzetstrategie die goed op de wensen van afnemers inspeelt”, legt Arnold Reijers uit. "Als commercieel directeur heb ik zeer frequent overleg met de verkoopleiders van onze verkoopdochters. We zijn een organisatie die gedreven is om het iedere dag beter te doen dan de vorige. Dit om zo onze klanten optimaal te bedienen en met elkaar het juiste rendement te behalen. Als commercieel directeur sta ik tussen de alledaagse handelshectiek en daarnaast lever ik vanuit mijn positie op strategisch gebied een bijdrage. Uiteraard behelst dat ook het inventariseren en interpreteren van marktinformatie om daarop in te kunnen spelen."
Jan de Boer blikt vooruit: “Wij zijn actief met onze klanten en afzetstrategie bezig om de basisvoorwaarden te creëren voor een optimaal resultaat. Dat kun je uitsluitend realiseren als je goed voor ogen hebt waar je naar toe wilt. Daarom is het noodzakelijk een missie en visie te hebben om duidelijk te maken waar FresQ de komende jaren voor wil staan en gaan. Afzet is in deze uiteraard een belangrijk onderdeel."
"Dat brengt continu met zich mee dat zaken moeten worden geformaliseerd, antwoord moet worden gegeven op: hoe richt je zaken optimaal in, wat is optimaal,
wat willen en kunnen we met elkaar en wat verwachten we van elkaar?", vult Arnold
Reijers aan. "Door regelmatig met elkaar zaken af te stemmen met het gezicht naar de markt zijn we in staat om iedere dag invulling te geven aan het ondernemen wat
FresQ kenmerkt."
Bron: Fresqrant