"Hoe verkopen we ons met Kerst?"
Dik Vogelaar nam het eerste gedeelte van de avond voor zijn rekening en gaf de aanwezige tips hoe succes vol te kunnen zijn met de Kerst. Om te beginnen: "Vraag je op tijd af, op welke dagen valt Kerst?" Dit jaar erg gunstig in het weekend. "Wanneer en vooral hoe ga je de winkel in Kerstsfeer brengen? Als je een bestellijst maakt, wanneer heb je die klaar? Of begin je eraan als de eerste klanten erom vragen? Welke speciale salades ga je verkopen? En heb je die alleen in de kerstweek of beter nog: direct na Sinterklaas? Kies voor een aantal producten waar je kilo's mee kan gaan maken."
Dik gaf een reeks aan voorbeelden van bijvoorbeeld een gourmetconcept en een aantal voorbeelden met gratins, die eenvoudig te maken zijn met de kant-en-klare gratins van Peka. Gebruik dan wel een mooi schaaltje, zodat de klant het meteen op tafel kan zetten. En misschien het belangrijkste: communiceer en overleg dit met uw team.
Mark Heemskerk vertelde wat de plannen zijn met het AGF Servicepunt. Er zijn momenteel zo'n 160 deelnemers aan het Servicepunt. Komend jaar komt er een goede actie met Florida Grapefruits. Ook wordt er meer samengewerkt met de sponsors. Een goed voorbeeld hiervan zijn informatie avonden zoals deze, die allemaal bij sponsors van het Servicepunt worden georganiseerd.
De Kroes presenteerde verschillende wildschotels en lasagne die volgens de Kroes zelf lekkerder is dan wat de meesten nu verkopen. Verstegen presenteerde o.a. Italiaanse aardappeltjes, appelcompote en kruidenboter. Epos presenteerde een kruidencrême, waar heerlijke gevulde champignons en luxe gevulde tomaten gemaakt kunnen worden.
Na de presentatie werden alle gerechten warm gemaakt en konden de aanwezigen zelf proeven en ideeën opdoen en uitwisselen.
Wij denken een zeer geslaagde avond waar alle aanwezigen wel iets aan gehad moeten hebben.
Bron: Verspunt.nl