Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nederlanders leven met bananendoos

Bananendoos Chiquita na 40 jaar vernieuwd

Na ruim veertig jaar vernieuwt Chiquita de bekende bananendoos. Vrijwel alle Nederlanders kennen de bananendoos (96%). Hoewel de doos uit de supermarkt wordt meegenomen, is het vervoeren van de boodschappen verrassend genoeg niet de meest genoemde functionaliteit. De helft van de Nederlanders gebruikt de Chiquita-doos als verhuisdoos of om oud papier in te verzamelen, blijkt uit onderzoek onder 525 respondenten, uitgevoerd door PanelWizard. Ter gelegenheid van de introductie van de nieuwe doos helpen Chiquita teams deze week van woensdag tot en met zaterdag in Amsterdam met het sjouwen en thuisbezorgen van de zware boodschappen.



Bananendoos leidt eigen leven 

Chiquita is het bewijs van een merk waarvan ook het verpakkingsmateriaal geliefd is. De doos heeft de afgelopen decennia zelfs een eigen functie gekregen in het dagelijkse leven van Nederlanders. Bijna iedereen in Nederland kent (96%) en gebruikt (80%) de Chiquita-bananendoos. 

Top 5: Toepassingen van de Chiquita bananendoos 

  1. Om oud papier in te verzamelen 50%
  2. Als verhuisdoos 49%
  3. Om boodschappen in te vervoeren 42%
  4. Als opbergdoos 36%
  5. Om mee te spelen of als speelgoed voor de kinderen 6%


Functionaliteit met nieuwe uitstraling

Chiquita besloot de structuur van de dozen te veranderen om de kwaliteit van het fruit te verbeteren. Dat was meteen het juiste moment om het artwork te moderniseren. Uit marktonderzoek in vijf Europese landen blijkt dat consumenten het ontwerp fris en modern vinden, maar nog steeds herkenbaar en passend bij Chiquita als merk. De nieuwe doos wordt geïntroduceerd in 27 EU-landen. Jaarlijks worden 40 a 50 miljoen Chiquita-dozen in Europa geproduceerd. 

Specificaties Chiquita-omdoos 2011: 

  • De nieuwe doos zorgt voor verbeterde consistentie in het rijpen van het fruit;
  • Zorgt voor stabieler vervoer op pallets;
  • En heeft meer binnenruimte, dus meer ruimte voor de producten in de doos, waardoor de bananen minder snel beurse plekken krijgen.

Brian Kocher, President Chiquita Europa: "Het vormt een grote uitdaging om een doos die langer dan 40 jaar op de markt is te veranderen. Maar met zowel de functionele verbeteringen als verbeteringen op het gebied van het design hebben we het volste vertrouwen dat de nieuwe bananendoos toegevoegde waarde biedt voor zowel de consumenten als de retailers. Chiquita is een iconisch fruitmerk, en nu heeft het een bijpassende iconische doos."

Over de Chiquita Boodschappen Bezorgservice

Woensdag 12 januari tot en met zaterdag 15 januari strijkt de Chiquita Boodschappen Bezorgservice neer in Amsterdam op drukke supermarktlocaties: bij Albert Heijn Museumplein en Albert Heijn Foodplaza bij de Dam. "Als verrassing voor het publiek helpen wij deze week met het sjouwen van de boodschappen. Veel Amsterdammers doen met de fiets of lopend óók hun grote, zware boodschappen en parkeerplekken zijn schaars. De bakfietsen van de Boodschappen Bezorgservice komen dan goed uit", aldus Michelle den Boer namens Chiquita Nederland. Het team helpt het winkelend publiek met het inpakken van de boodschappen in nieuwe Chiquitadozen en bezorgt boodschappen met een bakfiets naar adressen in de buurt. 
Publicatiedatum: