

Bart Wijgaerts bij de volledig vernieuwde stand van Veiling Haspengouw
"Met de nieuwe strategie zijn we drie jaar geleden begonnen en alles is sinds woensdag online", geeft Bart Wijgaerts aan. Volgens Bart, van marketing&communicatie, is deze holding 'de nieuwe toekomst'. Veiling Haspengouw bestaat uit de coöperatieve fruitveiling en uit de werkmaatschappij H-Fruit en haar dochterondernemingen die instaan in voor het koelen, versnijden, sorteren, verpakken, opslaan en transporteren van fruit. H-Fruit is een werkmaatschappij die onder de holding Veiling Haspengouw valt. Deze nieuwe organisatie werd opgericht in 2007 om gepast te kunnen reageren op de wijzigende uitdagingen van de globaliserende markt, de concentratie van de vraagzijde en het wijzigende consumentengedrag.
"Deze structuur zorgt voor een competitief voordeel en marktgroei, mede door de toegevoegde waarde die door de werkmaatschappij wordt gegenereerd. Bovendien worden door de coöperatieve structuur én door verschillende diensten aan te bieden onder één dak, de kosten voor de producenten gedrukt."

Vanaf Fruit Logistica 2011 staat de vernieuwde website van Veiling Haspengouw online. Bovendien hebben ze ook de nieuwe sites van de zusterbedrijven op het wereldwijde web geplaatst. Je vindt de linken naar die pagina’s onderaan de homepagina www.veilinghaspengouw.be. Deze sites kunnen ook rechtstreeks worden bereikt: www.h-fruit.be, www.h-apack.be, www.h-ppack.be, www.h-cool.be, www.h-fresh.be en www.h-bfc.be.
